نشست تخصصی آیین‌نامه آراستگی، شئونات فرهنگی و رفتاری برگزار شد

نشست تخصصی و تبیینی با موضوع آیین‌نامه آراستگی، شئونات فرهنگی و رفتاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اردبیل، اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در نشست تخصصی و تبیینی با موضوع آیین‌نامه آراستگی، شئونات فرهنگی و رفتاری که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: مطابق برنامه‌ریزی انجام گرفته در واحد اردبیل قرار بر این شده است که هر بخش واحد اردبیل از جمله قسمت‌های فرهنگی، آموزشی، نهاد و... برای خود برنامه‌ریزی انجام دهد و در اجرای آن تمرکز کند.

وی افزود: در راستای تحقق اهداف دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه عفاف و حجاب، ۳۰۰ دانشجوی خواهر چادری را در واحد اردبیل شناسایی کردیم و با قرار دادن یک یادداشت در میزشان آن‌ها را به معاونت فرهنگی فراخوانده و تجلیل به عمل آوردیم که در ادامه این برنامه از خواهرانی که پوشش مناسب دارند نیز تجلیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: همایش سفیران حجاب در واحد اردبیل برگزار شد و از خواهران پیشگاه در حوزه عفاف و حجاب با اعطای هدایا و چادر تجلیل به عمل آمد و همچنین در حال حاضر ۷۰۰ خواهر چادری در واحد اردبیل شناسایی شده‌اند که به عنوان یاوران حجاب فعالیت می‌کنند.

رسولی ادامه داد: درب‌های ورودی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل که پیش از این تفکیک نشده بود، اکنون در راستای شناسایی و ارشاد دانشجویان درب‌های ورودی مجزایی برای ورود و خروج برادران و خواهران در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های عملیاتی در خصوص شئون رفتاری اساتید، بیان کرد: در سطح استان تمام اساتید دانشگاه آزاد اسلامی را به تفکیک گروه‌های تخصصی دورهم جمع کرده و مسائل و مشکلات موجود درزمینهٔ شئون رفتاری موجود در دانشگاه‌ها به آن‌ها یادآوری شد.

رسولی تأکید کرد: پوشش و آراستگی موردنظر اسلام به عنوان یک رفتار عقلایی و انسانی است که باید به عنوان جریان منطقی در روی آن کار شود و جریان سازی در این زمینه در طول همه زمان‌ها انجام شود که جریان ایجاد شده توسط معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نقطه شروع مطمئنی است که درنهایت منجر به اجرای تمام ابعاد دین در دانشگاه خواهد شد.

عزیز جوان پور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در ادامه این برنامه اظهار کرد: انتظامات و حراست جزو بازوهای این آئین‌نامه هستند که نیاز ضروری است تا این گروه برای اجرای دستور عمل‌های آیین‌نامه آموزش‌های تخصصی لازم را سپری کنند.

وی افزود: اجرای این آیین‌نامه حرکت فرهنگی گسترده‌ای در سطح دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شود که تلاش بر این خواهد بود دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در عملیاتی کردن این آیین‌نامه جزو دانشگاه‌های پیشگام باشد.

محمود پوریوسف، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: یکی از نقاط قوت این آیین‌نامه عنوانش است که نشان می‌دهد درزمینهٔ های آراستگی، شئون و فرهنگ رفتاری کار شده است.

وی افزود: اگر مباحث فرهنگی از دانشگاه‌های ما حذف شود در پی آن بی‌محتوایی و بی‌انگیزگی رخ خواهد داد و در واقع دانشگاه‌های ما با دانشگاه‌های غرب تفاوتی نخواهد داشت که در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی پرچم‌دار انجام امورات فرهنگی در بین دانشگاه‌های کشور است.

ابراهیم چیرانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در ادامه این نشست با اشاره به انجام فعالیت‌های فرهنگی در این واحد دانشگاهی، تصریح کرد: در واحد رشت کار فرهنگی را از کارمندان، اساتید و مدیران شروع کردیم و درزمینهٔ های رفتاری و اخلاقی فعالیت‌های مستمری را انجام دادیم.

وی گفت: در خصوص اجرای این آیین‌نامه نیاز است تا واحدهایی که موفق‌تر عمل می‌کنند تجربیات خود را در اختیار دیگر واحدها قرار دهند تا شاهد عملکرد همه‌جانبه ویکسان واحدها در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029257

وب گردی

وب گردی