برگزاری مسابقات دانشجویی در ایجاد هم‌افزایی و فضای مناسب تحقیقات علمی موثر است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در مراسم افتتاحیه هفدمین دوره مسابقات ملی بتن دانشجویی، برگزاری مسابقات دانشجویی به عنوان بستری برای هم افزایی تحقیقاتی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد کرج، محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در مراسم افتتاحیه هفدمین دوره مسابقات ملی بتن دانشجویی که به میزبانی واحد کرج برگزار شد، برگزاری این رویداد مهم علمی افتخاری عنوان کرد که برای دومین بار به این دانشگاه معتبر کشور محول شده است.

وی با ضمن مرور جایگاه علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در سطح کشور و مجامع علمی بین المللی، مختصری از وضعیت موجود دانشگاه، افتخارات و رشته‌های تحصیلات تکمیلی را ارائه و گفت: با برگزاری شایسته این مسابقات با کمک فناوری، می‌توان هر روز گامی فراتر در تجزیه و تحلیل پدیده‌ها برداشت و کیفیت بالاتری برای زندگی بشر به ارمغان آورد.

رئیس برگزاری این دوره از مسابقات ملی بتن با اشاره به پیشرفت‌های حوزه ساختمان به‌ویژه شاخه بتن، گفت: مسابقات دانشجویی بتن می‌تواند راهگشای حل بسیاری از مسائل همچون زلزله باشد و دستاوردهای آن با هم افزایی با دیگر رشته‌ها، می‌تواند بستری مناسب برای توسعه تحقیقات علمی ایجاد کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با بیان توضیحاتی در خصوص فلسفه ماده و تحقیقات انسان در طبیعت گفت: انسان تنها قادر به کشف قوانین طبیعت است و می تواند در این مسیر بی انتها گام بردارد چرا که پدیده‌های طبیعی نامحدود هستند و بنابراین حرکت در مسیر کشف قوانین طبیعت نیز بی انتهاست.

برهانی فر پیشرفت‌های روزافزون کشور مرهون زحمات پژوهشگران و تلاشگران عرصه علم دانست و گفت: با برگزاری چنین مسابقاتی و با حمایت‌های مسئولان این مسیر تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029314

وب گردی

وب گردی