شیطنت دانشجویان دانشگاه لرستان/ مسمومیت غذایی 80 نفر کذب محض است

معاون دانشجویی دانشگاه لرستان مسمومیت 80 نفر از دانشجویان دانشگاه لرستان را تکذیب کرد و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های مجازی مبنی بر وجود سوسک در غذا را شیطنت‌ دانشجویی خواند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، صبح امروز خبری مبنی بر مسمومیت تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه لرستان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. در این خبر عنوان شده بود 80 نفر از دانشجویان این دانشگاه بر اثر مصرف غذای سلف دانشگاه به طور هم‌زمان مسموم شده‌‌اند.

تصاویر ارسالی دانشجویان از وجود سوسک در غذای شب گذشته این دانشگاه حکایت داشت.

خبرنگار ایسکانیوز با معاون و مدیر دانشجویی و مسئول امور تغذیه و خوابگاه دانشگاه لرستان تماس گرفت تا صحت و سقم این موضوع را پیگیری کند. حجت‌اله یونسی معاون دانشجویی دانشگاه لرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به جزئیات این حادثه اظهار کرد: دانشگاه لرستان دارای 3 مجتمع بزرگ خوابگاهی است، مجتمع ولیعصر 3 که مخصوص دانشجویات تحصیلات تکمیلی است، حدود 170 نفر ظرفیت دارد؛ همچنین دانشجویان در چندین خوابگاه خودگردان نیز ساکن شده‌اند.

وی ادامه داد: غذای شب گذشته دانشگاه لرستان جوجه کباب بود و نزدیک به 2 هزار و 250 نفر از آن استفاده کردند. در تهیه این غذا از 750 کیلوگرم گوشت پاک شده مرغ استفاده شده بود، دانشگاه لرستان چندین سال است که گوشت و مرغ دانشگاه را از یک مغازه مشخص تهیه می‌کند و این بار نیز گوشت گرم (نه مرغ یخ زده) را از این مغازه خریداری کرده بود.

معاون دانشجویی دانشگاه لرستان گفت: خوابگاه ولیعصر 3 دانشگاه لرستان با 170 دانشجو و خوابگاه ولیعصر 2 با ظرفیت 140 دانشجو، غذای شب گذشته را مصرف کرده و هیچ مشکلی برای آن‌ها ایجاد نشده بود. همچنین دانشجویان مجتمع کمالوند با چهار خوابگاه و دانشجویان مجتمع فاطمیه با 2 خوابگاه نیز جوجه کباب شب گذشته را میل کردند؛ اما هیچ‌ گزارشی مبنی بر مسمویت غذایی آنان دریافت نکردیم.

وی افزود: صبح امروز فردی به حراست دانشگاه خبر داد که 120 نفر از دانشجویان دانشگاه لرستان در اثر مصرف غذای خوابگاه مسموم شده‌اند، حراست نیز این خبر را به ما اطلاع داد، پس از شنیدن این خبر بلافاصله تصاویر دوربین‌های سلف و آشپزخانه را بررسی کردم، مشکلی در روند طبخ و توزیع غذا وجود نداشت.

یونسی بیان کرد: رئیس اداره تغذیه نیز اعلام کرد اگر در گوشت، نحوه طبخ یا توزیع غذا مشکلی وجود داشت، باید تمام دانشجویان دانشگاه مسموم می‌شدند. ما از فردی که خبر مسمویت 120 نفر را به حراست اطلاع داده‌ بود، درخواست کردیم که شنیده‌های خود را توضیح دهد. این فرد گفت تنها مسمومیت 2 نفر را مشاهده کرده است! از طرفی مدیر امور دانشجویی و رئیس اداره تغذیه دانشگاه برای بررسی وضعیت 2 دانشجویی که مسموم شده بودند، راهی خوابگاه آن‌ها شده و از وضعیت بهداشتی نامناسب محل اسکان آن‌ها خبر دادند. احتمال می‌رود مسمویت غذایی این دانشجویان نیز مربوط به عدم رعایت بهداشت آنان باشد.

به گفته وی، مسمومیت 120 یا 80 نفر از دانشجویان در اثر مصرف غذای دانشگاه کذب محض است.

یونسی در زمینه عکس‌های ارسال شده از غذای دانشجویان که از وجود سوسک در غذا حکایت داشت، گفت: سیستم سلف و آشپزخانه دانشگاه لرستان همانند دانشگاه امیرکبیر و صنعتی شریف کاملاً صنعتی است؛ یعنی برای طبخ غذا از دیگ‌های بخارپز استفاده می‌کنیم، دانشگاه حدود 2 میلیارد تومان برای صنعتی کردن دانشگاه هزینه کرده که این موضوع به تایید صندوق رفاه دانشجویان نیز رسیده است.

وی در پایان گفت: جسم سوسکی که در تصویر مشاهده می‌شود، کاملاً سالم است، چگونه جسم این حشره می‌تواند در دمای بیش از 100 درجه تحت فشار بخار سالم بماند؟ چند سال گذشته نیز دانشجویان شیطنت کرده و با جابه‌جا کردن یک دانه برنج،‌ مگسی را روی ته‌دیگ غذا گذاشته بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029738

وب گردی

وب گردی