شیوه‌نامه ارزیابی و رتبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی مراکز خدمات و شبکه‌‌‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، شیوه‌نامه ارزیابی و رتبه بندی مراکز خدمات و شبکه‌های آزمایشگاهی را به معاونان، روسای مراکز، مدیران کل سازمان مرکزی و روسای استان ها، واحدها و مراکز آموزشی ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، به منظور بهره‌‌‌‌‌مندی حداکثری از ظرفیت های ساختاری و توان عملیاتی واحدهای پژوهشی آزمایشگاه های آموزشی تحقیقاتی و کارگاه‌‌‌‌‌‌‌ه های دانشگاه آزاد اسلامی افزایش قابلیت پاسخگویی و ارائه خدمات پیشرفته منطبق بر استاندارهای ملی و بین‌‌‌‌‌‌‌المللی آیین نامه اجرایی مراکز خدمات و شبکه های آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ 30 تیرماه 1398 تهیه و ابلاغ شده است.

در راستای اجرایی کردن بند 6 این آیین‌‌‌‌‌‌نامه، شیوه‌‌‌‌‌‌‌‌نامه‌‌ای ابلاغ شده است که ارزیابی نظام سازمانی برنامه و کارآمدی مراکز خدمات و اجزای آن، رتبه بندی مراکز خدمات و اجزای آن بر مبنای برون‌داد آن‌ها، ارائه راهکار برای بهبود عملکرد و مراکز خدمات و اجزای آن با توجه به نتایج ارزیابی، اخذ تصمیم مراجع ذیربط برای ادامه، توقف یا حمایت از فعالیت مراکز خدمات و اجزای آن بر مبنای نتایج ارزیابی از جمله این اهداف است.

همچنین معرفی الگوهای بهتر و آگاهی دادن به مراکز خدمات و اجزای آن در مورد میزان فاصله‌ها از الگوهای مناسب و نیز اطلاع‌رسانی در مورد موقعیت آنها نسبت به یکدیگر،سنجش میزان موفقیت مراکز خدمات و اجزای آن در تحقق اهداف تعیین شده تاسیس آن‌ها و فراهم کردن بستر مناسب برای ارتقای رتبه پژوهشی مراکز خدمات و اجزای آن در نظام‌های رتبه بندی بین‌المللی از دیگر اهداف این شیوه نامه است.

گفتنی است نظارت بر حسن اجرای این شیوه نامه بر عهده پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی روسای استان‌ها، واحدها و مراکز آموزشی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030334

وب گردی

وب گردی