کمبود پزشک در مناطق محروم برطرف می‌شود

وزیر بهداشت گفت:‌ کمبود پزشک در مناطق محروم از اواخر سال آینده برطرف خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه همایش پوشش همگانی سلامت با اشاره به برگزاری شصت و ششمین نشست منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در تهران گفت: خوشبختانه در شرایطی که برخی دولت‌ها به خصوص آمریکا فشار می‌آوردند تا هیچ اجلاسی در ایران برگزار نشود، برگزاری این اجلاس دستاورد خوبی است.

وی با اشاره به اینکه در این اجلاس بیانیه تهران ارائه خواهد شد و به عنوان یک سند در سازمان بهداشت جهانی خواهد بود، گفت: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت را دنبال می‌کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به جزئیات این طرح گفت: این طرح برای جامعه‌محور کردن خدمات سلامت است و در حدود 20 میلیون نفر داوطلب را از خانواده‌ها انتخاب می‌کنیم و دانشگاه‌های علوم پزشکی را نیز درگیر مسائل اجتماعی و خانواده‌ها خواهیم کرد.

نمکی با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون گفت: این طرح یکی از رویکردها و محورهای ماست که در شصت و ششمین نشست منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی مطرح خواهد شد.

وی در باره برنامه‌ وزارت بهداشت در خصوص کمبود پزشک در مناطق محروم افزود: ظرفیت برای نقاط محروم از یک سو و ایجاد انگیزه برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم برنامه‌ای است که ما آن را دنبال می‌کنیم؛ چراکه اعتقاد داریم با توزیع مناسب و ایجاد انگیزه می‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم.

وزیر بهداشت گفت: از اواخر سال 99 کشور با چالش کمبود پزشک در مناطق محروم روبرو نخواهد شد.

نمکی گفت: نشست‌های دوجانبه‌ای با نمایندگان بهداشت کشورهای افغانستان، عراق در خصوص صادرات دارو داشته‌ایم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

کد خبر: 1030342

وب گردی

وب گردی