تشرف یک  میلیون و ۱۵۰ هزار زائر اولی کم‌برخوردار به مشهد مقدس در ۳ سال اخیر

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی گفت: در سه سال گذشته بیش از 1 میلیون و 150 هزار زائر اولی و زائر محروم به همت آستان قدس رضوی و کمک خیران به مشهد مقدس مشرف شده‌اند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، حامد صادقی سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی در برنامه کوی محبت که به صورت زنده از شبکه دو سیما پخش شد گفت: در چند بند از حکم مقام معظم رهبری برای حجت‌الاسلام رئیسی و حجت‌الاسلام مروی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی به خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران محروم تأکید شده است. لذا محرومیت‌زدایی تکلیفی بر عهده آستان قدس رضوی است، هم به لحاظ معنایی و هم به لحاظ آنچه در حکم تولیت آستان قدس رضوی آمده است.

تشرف یک میلیون و ۱۵۰ هزار زائر اولی کم‌برخوردار به مشهد مقدس طی ۳ سال اخیر

وی با اشاره به اینکه بنای ما بر این است تا در ایران اسلامی کسی نباشد که حرم مطهر رضوی را زیارت نکرده باشد گفت: طی سه سال گذشته بیش از ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار زائر اولی و زائر محروم با کمک خیرین و میزبانی آستان قدس رضوی به مشهد مقدس مشرف شده‌اند.

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی، درخصوص نحوه شناسایی افراد زیارت اولی افزود: رابط‌های شناسایی معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی در شهرستان‌ها، محرومین را با استعلام از بهزیستی و کمیته امداد شناسایی کرده و به معاونت محرومیت‌زدایی معرفی می‌کنند.

رسیدگی ویژه به زائران پاکستانی و افغانستانی

صادقی گفت: زائران در ایام دهه آخر صفر به اشکال مختلفی به مشهدمقدس رسانده و به زیارت امام رضا(ع) می‌روند اما در این میان زائران افغانستانی و پاکستانی شرایط خاصی دارند.

وی با بیان اینکه زائران پاکستانی تقریباً ۷ هزار کیلومتر راه را برای رسیدن به کربلا و سپس مشهد با پای پیاده طی می‌کنند و تا ۱۰ ربیع‌الاول در مشهد هستند، افزود: معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی بیش از ۱ میلیون وعده غذایی را برای پذیرایی از زائران پیاده و زائران افغانستانی و پاکستانی تدارک دیده است.

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی گفت: خدمت‌رسانی به زائران پیاده با مشارکت تشکل‌های مردمی انجام می‌شود زیرا آستان قدس رضوی رویکرد تصدی‌گری ندارد.

توزیع بسته‌های غذایی، خدمات درمانی و اسکان برای زائران پیاده امام رضا (ع)

صادقی گفت: آستان قدس رضوی علاوه بر توزیع بسته‌های غذایی، خدمات درمانی و اسکان را هم در مسیرهای ورودی به مشهد مقدس و سطح شهر ارائه می‌کند.

وی گفت: زائران پاکستانی هم اکنون در زائر شهر رضوی مهمان آستان قدس رضوی هستند و ایستگاه صلواتی مخصوص توزیع غذای پاکستانی برای میزبانی از این زائران راه‌اندازی شده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1031486

وب گردی

وب گردی