ارائه ترفندهایی برای تهیه ویدئو از صفحه نمایش + فیلم

ممکن است بارها پیش آمده باشد که بخواهید در حین کار از صفحه نمایش لپ‌تاپ خود فیلم بگیرید. طی این گزارش نحوه این کار را با استفاده از برنامه‌هایی که عمدتا در دسترس شماست، آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کامپیوتر و لپ‌تاپ‌ها به همراه میکروفن و وب‌کم‌ وارد بازار می‌شوند؛ اما گزینه‌هایی برای ضبط صفحه نمایش آن وجود ندارد مگر این که شما بدانید این گزینه‌ها را کجا پیدا کنید. ممکن است بخواهید از آخرین پروژه خود فیلمبرداری کنید.

در اینجا نحوه ضبط از صفحه رایانه را با استفاده از یک برنامه رایگان که از قبل دارید و یا از طریق برنامه‌های پر از ویژگی های حرفه‌ای که به بهترین نحو کار می‌کنند، دنبال می‌کنیم.

چگونه صفحه نمایش ویندوز را ضبط کنیم

اگر ترجیح شما بر این است که هیچ نرم افزار اضافی را بارگیری نکنید، می‌توانید برای این کار از برنامه هایی که به صورت پیش فرض وجود دارند، بهره ببرید. برخی از برنامه های موجود صفحه نمایش شما را ضبط می‌کنند، حتی اگر هدف اصلی آنها این کار نباشد. در ادامه به برخی از این برنامه‌ها اشاره خواهیم کرد.

پاورپوینت

مرحله 1: به نوار Insert بروید و Screen Recorder را انتخاب کنید.

مرحله 2: برای انتخاب منطقه خاص صفحه نمایش روی گزینه Area کلیک کنید. اگر می‌خواهید کل صفحه را ضبط کنید، Windows Key + Shift + F را فشار دهید.

مرحله 3: روی دکمه ضبط کلیک یا کلید Windows + Shift + R را فشار دهید.

مرحله 4: می توانید هر زمان که دوست داشتید فیلمبرداری را پاوز یا قطع و آن را ذخیره سازی کنید.

پس از اتمام کار، می توانید فیلم را به عنوان یک پرونده جداگانه ذخیره کنید تا دسترسی به آن آسان باشد. دسترسی به گزینه‌های ادیت در این حالت بسیار محدود است؛ اما برای ضبط سریع و دم دستی گزینه خوبی به نظر می‌رسد به ویژه اگر این کار را برای یک نمایش سریع انجام داده و ابزارهای بهبود فیلم که پاورپوینت ارائه می دهد، مانند تغییر شکل فیلم، اضافه کردن مرز و اضافه کردن افکت هایی مانند سایه ها و موارد دیگر را نادیده نگیرید.

نحوه ضبط صفحه نمایش با استفاده از YouTube Live Streaming

اگر نمی خواهید زمان زیادی را صرف کنید؛ اما هنوز می خواهید یک فیلم برای کانال YouTube خود یا هر بستر رسانه اجتماعی دیگر آماده کنید، می‌توانید از YouTube کمک بگیرید.

مرحله 1: با استفاده از مرورگر Chrome Google، وارد حساب خود شوید. روی نماد حساب خود کلیک و YouTube Studio beta را انتخاب کنید.

مرحله 2: Live Events را انتخاب و در صورت لزوم Enable live streaming و سپس New live event را انتخاب کنید.

مرحله 3: اطلاعات مورد نیاز را وارد و نوع ویدیوی مورد نظر خود را سریع یا سفارشی انتخاب کنید. موارد سفارشی به شما امکان می دهد گزینه های رمزگذاری بیشتری را برای ضبط خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که Quick در حال حاضر از Google Hangouts On Air برای راه اندازی استفاده می کند؛ اما از آنجا که Google در حال اتمام Hangouts است، این گزینه ممکن است در آینده تغییر کند. پس از آماده شدن روی گزینه Go Live Now کلیک کرده و دکمه سبز Screenshare را در بالا سمت چپ انتخاب کنید.

مرحله 4: پس از اتمام Stop Streaming را انتخاب کنید و رویداد خود را مطابق میل ذخیره کنید.

برنامه های آفلاین جایگزینی برای کار حرفه‌ای

اگر می خواهید یک تجربه ضبط پیشرفته از برنامه ای که به طور کلی برای کلیپ های حرفه ای تر و بازی گرا طراحی شده است، داشته باشید، یکی از برنامه های زیر را بارگیری کنید.

استودیوی OBS (رایگان)

یکی از پیشرفته ترین برنامه های ضبط شده روی صفحه نمایش که در دسترس عموم قرار دارد OBS Studio کاملاً منبع باز است و امکان ضبط کامل نامحدود را در اختیار شما قرار می دهد. این نرم افزار گزینه‌ای خوب برای کسانی است که می‌خواهند ضمن ضبط صدا مخاطب زنده داشته و از پشتیبانی سخت افزاری بسیار خوبی برخوردار باشند؛ بنابراین ضبط 60 FPS کاملاً امکان پذیر است.

این ویژگی کامل تر از برخی از برنامه های freemium است و تنظیمات برگزیده شخصی شما به دلیل این امر می تواند کمی بیشتر طول بکشد. با این حال این بهترین برنامه های رایگان ضبط صفحه نمایش است.

Snagit (پنجاه دلار )

Snagit بیش از گیمرها برای استارت آپ ها طراحی شده که دارای ویژگی‌های بسیاری برای نمایش محصولات و ایجاد فیلم‌های بازاریابی است. اگر در حال برنامه ریزی برای یک فیلم مفصل هستید که شامل چندین نوع فیلم، گرافیک و همچنین ضبط صفحه می شود، Snagit یک انتخاب عالی است. هزینه این برنامه 50 دلار است که ویژگی‌های اضافه شده به آن ارزش این انتخاب را دارد.

نحوه ضبط صفحه نمایش در Mac


ضبط کننده صفحه نمایش MacOS

با به‌روزرسانی MacOS Mojave یک ویژگی همراه است که به شما امکان ضبط ویدیوی از صفحه نمایش را می‌دهد و همچنین با استفاده از ابزار ضبط صفحه MacOS می‌توان اسکرین شات گرفت.

مرحله 1: برای آوردن نوار ابزار تصویر Command + Shift + 5 را فشار دهید.

مرحله 2: تصمیم بگیرید که آیا می خواهید تمام صفحه نمایش خود یا فقط بخشی از آن را ضبط کنید و روی دکمه مربوطه کلیک کنید. اگر گزینه دوم را انتخاب کردید باید محلی را که می خواهید ضبط شود انتخاب کنید در غیر این صورت ضبط بلافاصله آغاز می شود.

مرحله 3: وقتی همه چیز را ثبت کردید روی دکمه Stop کلیک کنید تا ضبط متوقف شود.

مرحله 4: هنگامی که یک اسکرین شات یا ضبط ویدئو در MacOS انجام شد یک تصویر کوچک باز می‌شود که با کلیک روی آن منطقه ذخیره سازی را انتخاب می‌کنیم.

QuickTime Player

اگر نسخه قدیمی MacOS را اجرا می کنید، همیشه می توانید از QuickTime Player برای ضبط صفحه اصلی (و همچنین ضبط صدا) استفاده کنید. ضبط های QuickTime به راحتی قابل ویرایش نیستند؛ اما این روش ضبط سریع و آسان در MacOS است.

مرحله 1: QuickTime را راه‌اندازی کنید.

مرحله 2: File را انتخاب کرده و New Screen Recorder را انتخاب کنید.

مرحله 3: برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا کلیک ها و صداهای ماوس در ضبط شما ظاهر شود یا خیر روی پیکان کوچک و سفید کلیک کنید و از منوی کشویی گزینه مدنظرتان را انتخاب کنید. این منو همچنین به شما امکان می دهد اگر چندین گزینه دوربین دارید از کدام استفاده کنید.

مرحله 4: وقتی همه چیز آماده شد روی دکمه ضبط قرمز کلیک کنید.

مرحله 5: شما باید آنچه را که می خواهید ضبط کنید انتخاب کنید. برای ضبط کل صفحه، یک بار در نقطه‌ای دلخواه کلیک کنید. برای ضبط فقط بخشی از صفحه با استفاده از موس کادری را در محل مورد نظر بکشید.

مرحله 6: پس از اتمام به نوار منو بروید و روی دکمه توقف ضبط تعیین شده توسط نماد مربع کلیک کنید.

مرحله 7: برای ذخیره کردن روی File، سپس Save کلیک کنید و مکان و نام مناسب ذخیره را انتخاب کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031784

وب گردی

وب گردی