منابع دولت برای تحقق حق مردم محدود است

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: در‌ شرایط فعلی منابع دولت برای تحقق حق مردم محدود است و خیرین می‌توانند در چنین شرایطی نقش پررنگی ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور‌ی در همایش ملی بانوان و خانواده خیرین مدرسه‌ساز که صبح امروز در هتل‌پارسیان آزادی برگزار شد، اظهار کرد: دامنه کار خیر حد و مرزی ندارد، منشا این برکات خیرین مدرسه‌ساز هستند چه بهتر که این امور در شرایطی ایجاد شود که نیکی آن به همگان برسد.

وی ادامه داد: زمانی که افراد در ایجاد فضای آموزشی مشارکت می‌کنند، در واقع در حق آموزش و حق تحصیل افراد جامعه مشارکت می‌کنند. حق بر آموزش یک مبنا است و توانمندی فکری، توانایی معنوی ایجاد می‌کند؛این توانایی فکری است که امکان استفاده از شرایط جامعه را مهیا می‌کند در صورت عدم داشتن توانایی فکری، حقوق سیاسی، اجتماعی و غیره تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

معاون حقوقی رئیس جمهور‌ گفت: به دلیل اهمیت حق آموزش، قانون اساسی لازم می‌‌داند کودکان از یک سنی به تحصیل مشغول‌ شوند؛ اما بودجه کافی وجود ندارد، خیرین می‌توانند در این زمینه نقش پررنگی ایفا کنند.

وی بیان کرد: همبستگی‌ اجتماعی با مشارکت خیرین افزایش پیدا می کند، این همبستگی خاستگاه ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی به‌شمار می‌رود. در روایات بزرگان توجه داشتن به دیگری و همبستگی اجتماعی تاکید شده است و خیرین مظهر این همبستگی هستند.

جنیدی افزود: در‌ شرایط فعلی منابع دولت برای تحقق حق مردم محدود است، خیرین در چنین شرایطی می‌توانند نقش پررنگی ایفا کنند. در روزهای گذشته با ناآرامی‌ها و اعتراضات مواجه بودیم که بی‌ارتباط به تحریم‌ها نیست، این تحریم‌ها باعث می‌شود فشار اقتصادی بر مردم وارد شود و مردم را نگران آینده خود کند، زمانی که قدرت خرید با سقوط پول ملی کاهش می‌یابد اولین فکری که به ذهن بیشتر افراد جامعه می‌آید این است که چگونه می‌توانم امکانات آموزشی لازم را برای کودکان ایجاد کنم.

وی افزود: نسبت به آسیب‌دیدگان احساس همدلی داریم، دنبال اداره آسیب‌ها و جبران آنان هستیم، در روز گذشته جلسات و کارگروهی‌ در راستای کاهش آسیب‌ها تشکیل شد تا آلام و دردهای مردم را کاهش دهیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور‌ گفت: زمانی که مردم آموزش می‌بینند می‌توانند اعتراض خود را به درستی بیان کنند، زمانی که آموزش کافی برای نحوه بیان حق اعتراض‌ وجود نداشته باشد، موحب آسیب اعتراض کنندگان خواهد شد. حق اعتراض با ایجاد مکان‌های امن اعتراض محقق خواهد شد که نیروی انتظامی می‌تواند بر آن نظارت کند تا شاهد بروز مشکلات نباشیم. ما‌ به ابطال این مصوبه در این زمینه اعتراض کرده‌ایم. قشر اعتراض‌کننده جوان هستند یا در دبیرستان یا در دانشگاه هستند و باید آموزش لازم به این افراد داده شود تا بتوانند اعتراضات خود را به درستی بیان کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043541

وب گردی

وب گردی