ازدواج نخستین سنگ بنای تشکیل خانواده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: بهترین و بالاترین نعمت‌ها از نظر اسلام و دین برای زوجین تشکیل خانواده و ازدواج نخستین سنگ بنای تشکیل خانواده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اهواز، حجت‌الاسلام فرج‌الله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان صبح امروز در نشست رابطان ستاد ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌های استان خوزستان اظهار کرد: سرنوشت و حیات جامعه به انتخاب درست و صحیح همسر بستگی دارد و اگر این انتخاب درست صورت بگیرد، جامعه به سمت وحدت و همدلی می‌رود و اگر در انتخاب سهل‌انگاری شود، جامعه به سعادت نمی‌رسد.

وی افزود: در دین مقدس اسلام و در قرآن کریم به ازدواج تأکید بسیار شده است و امیدواریم بتوانیم همانند سال گذشته میزبان خوبی برای ازدواج دانشجویی در سطح دانشگاه‌های استان خوزستان باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با بیان اینکه باید سنگ بنای خانواده‌ها محکم پایه‌ریزی شود، ادامه داد: بهترین و بالاترین نعمت‌ها از نظر اسلام و دین برای زوجین، تشکیل خانواده است.

حجت‌الاسلام سیدمحسن شفیعی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان هم در سخنانی بیان کرد: اگر بتوانیم خارج از تشریفات، آموزش‌های سبک زندگی اسلامی را به دانشجویان و مزدوجین بیاموزیم، اختلافات زوجین در سال‌های نخست زندگی مشترک کمتر می‌شود.

شفیعی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی همه چیز مالی نیست و نباید با کمبودها، کارهای فرهنگی متوقف شود و انجام اینگونه کارها را عبادی در نظر بگیرید.

وی بر استقبال خوب و در خور شأن از زوجین برای ثبت‌نام در ازدواج دانشجویی تأکید کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام علی عطایی‌نسب مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان هم با قدردانی از حمایت‌های رئیس دانشگاه آزاد خوزستان در برگزاری ازدواج دانشجویی عنوان کرد: در آیات قرآن کریم هدف از ازدواج رسیدن به آرامش عنوان شده و با یک انتخاب درست و منطقی می‌توانیم به این آرامش دست یابیم.

حجت‌الاسلام علی عطایی‌نسب افزود: اگر ازدواج در سال‌های طلایی زندگی فرد صورت بگیرد، آرامش را در پی خواهد داشت و با هم در نهاد رهبری با فراهم‌کردن امکانات و شرایط از جمله برگزاری کارگاه‌ها و مشاوره‌های مختلف در این خصوص، درصدد برقراری آرامش برای زوجین هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044871

وب گردی

وب گردی