نیازهای فناورانه تهران تامین می‌شود

شبکه فن بازار ملی ایران وابسته به معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری با همکاری مرکز تهران هوشمند، رویدادی برگزار کرد تا در بطن آن، نیازهای فناورانه شهرداری تهران مورد واکاوی قرارگیرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، میلاد صدرخانلو رئیس شبکه فن بازار ملی ایران وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست، ضمن ارائه توضیحاتی در مورد بروکرهای فناوری به تبیین نقش آنها در زیست بوم فناوری و نوآوری کشور پرداخت و بر لزوم همکاری و تعامل شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با بروکرهای مورد تایید شبکه ملی فن بازار تاکید کرد.

رئیس شبکه‌ فن‌بازار ملی ایران گفت: بروکر‌های فناور می‌توانند به عنوان امین و بلد راه در کنار این شرکت‌ها حضور داشته باشند و در موضوعاتی مانند جذب سرمایه‌گذار، بازاریابی و همچنین به عنوان مشاور، کمک شایانی به شرکت‌های دانش بنیان و فناور ارائه دهند.

در ادامه این رخداد، سه نیاز از نیاز‌های فناورانه شهرداری تهران، توسط مدیران بخش‌ها و زیر مجموعه‌های مختلف شهرداری تهران برای حاضران توضیح داده شد. شرکت‌ها و فعالان عضو زیست بوم فناوری و نوآوری کشور انتظار دارند که با توجه به امکانات موجود، برای این نیازها، پاسخ‌های فناورانه بیابند.

نیازهای فناورانه پاسخ های نوآورانه

همچنین رئیس فاوای شهرداری تهران با اشاره به ترسیم تقشه راه تهران هوشمند و تاکید بر نقش نوآوری در این مسیر گفت: برای ادامه و توسعه این برنامه بر ظرفیت‌ها و توان فناورانه موجود تکیه داریم و برگزاری سلسله رویدادهای تهران نوآور، می‌تواند بخشی از برنامه‌ای عملیاتی برای تحقق این اهداف فناورانه باشد.

فرجود، مدیر عامل سازمان فاوا در ادامه یادآور شد: این رویداد تمرینی است برای شهرداری تهران تا به تدریج یاد بگیریم چگونه به عنوان یک نهاد عمومی، مشکلات شهری را با کمک سایر بخش‌ها و ظرفیت‌های موجود حل کند.

در بخش پایانی این رویداد، مدیران و مسئولان حاضر در نشست، در پنلی مشترک به سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ دادند. برگزاری جلسه B2B برای ایجاد هم‌‍رسانی بیشتر میان هر دو بخش عرضه و تقاضا، بخشی دیگر از برنامه‌های جنبی این نشست بود.در این رویداد که در روز اول از هفته تهران هوشمند در محل کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد، مسئولان مختلفی از نهادهای وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران و دیگر دستگاه‌های زیربط حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044886

وب گردی

وب گردی