رویدادهای پژوهشی و استارتاپی مرکز رشد واحد علوم و تحقیقات توسعه می‌یابد/ فعالیت 24 واحد فناور طی یک ماه گذشته

سرپرست مرکز رشد و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌و‌تحقیقات از افزایش رویدادهای پژوهشی و استارتاپی این مرکز تا پایان سال جاری خبر داد.

مجید سروری سرپرست مرکز رشد و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌و‌تحقیقات در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جدیدترین فعالیت‌های این مرکز گفت: تا به امروز چندین رویداد و کارگاه کوچک برگزار شده است اما تا پایان سال جاری این تعداد افزایش خواهد داشت که به زودی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به رویدادهای برگزار شده افزود: رویدادهایی مثل آشنایی با استارتاپ‌ها، شهرهوشمند و بازی‌های رایانه‌ای که با مشارکت اپراتور همراه اول طی این مدت برگزار شده است. این رویدادها با همکاری بخش‌های مختلف دانشگاه مثل دانشکده مدیریت و همچنین بخش‌های برون دانشگاهی مانند اپراتور همراه اول برگزار شده است.

سروری ادامه داد: رویدادهای دیگری نیز در آینده نزدیک برگزار خواهد شد که شامل گپ و گفت صمیمانه کارآفرینان برتر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کارآفرینان، بازدید از مراکز صنعتی، دیدار ایده‌ها و گردهمایی با واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد می‌شود. البته واحدها و هسته‌های فناور، یک بار در ماه دورهم جمع می‌شوند و بحث‌هایی در زمینه بهبود مستمر فعالیت‌های مرکز رشد را انجام می‌دهند.

سرپرست مرکز رشد و نوآوری واحد علوم‌و‌تحقیقات اضافه کرد: ظرفیت هسته‌های فناور مستقر در مرکز رشد و فضای کار اشتراکی تقریبا تکمیل شده است؛ همچنین نزدیک به 24 واحد فناور در مرکز فعالیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت شتاب دهنده‌ها در مرکز رشد گفت: در این حوزه نیز درحال مذاکره هستیم که به زودی نهایی خواهد شد؛ همچنین با چندین شتاب دهنده و سازمان تاثیر گذار صحبت کرده‌ایم که به زودی پس از امضاء قرارداد، در مرکز رشد مستقر خواهند شد. درواقع به دنبال‌ این هستیم که فناوران، مرحله پیش رشد را به خوبی بگذارنند تا پس از آن، وارد مرحله رشد نهایی شوند.

سروری تاکید کرد: درتلاش هستیم که در هفته، یک رویداد را در مرکز رشد برگزار کنیم؛ همچنین در هفته پژوهش، یک رویداد برای آشنایی با استارتاپ‌ها و معرفی فعالیت‌های مرکز رشد به دانشجویان برگزار خواهد شد که درحال برنامه ریزی برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد هستیم.

سرپرست مرکز رشد و نوآوری واحد علوم‌و‌تحقیقات درباره هزینه‌های اجاره صندلی و اتاق کار در مرکز رشد و همچنین شایعاتی پیرامون دریافت مبلغ 800هزار تومانی از افراد گفت: اطلاع زیادی درباره دریافت این مبلغ ندارم اما فکر نمی‌کنم چنین موضوعی صحت داشته باشد؛ شرکت پارادایس هاب، بهره بردارفضای کاراشتراکی مرکز رشد است که باید اطلاعات دقیق تر را از مسئولان این شرکت بدست آورد. در تخفیفی که برای افتتاح مرکز رشد در نظر گرفته شد، قیمت اجاره هر صندلی ماهیانه 100هزارتومان بوده است اما از مبالغ فعلی آن اطلاع دقیقی ندارم.

وی تصریح کرد: البته امکان دارد مبلغ 800 هزارتومانی برای اجاره دفتر کار‌اختصاصی باشد؛ اما اجاره یک صندلی با این مبلغ، مقداری غیر منطقی به نظر می‌رسد؛ دفتر کار در فضای کار اشتراکی، کاملا اختصاصی خواهد بود و هیچ شخص دیگری نمی‌تواند در کنار میز یا صندلی آن ها حضور پیدا کند.

سروی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مرکز رشد در حوزه‌های مختلف ادامه دارد و تا پایان سال افزایش خواهد داشت؛ جدید‌ترین رویدادها و فعالیت‌های مرکز رشد در صورت قطعی شدن، اعلام خواهد شد تا علاقه‌مندان بتوانند در آن شرکت داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045079

وب گردی

وب گردی