انتشار یک کتاب لاکچری درباره تاریخ آمریکا/ کتاب 890 هزار تومانی را چه کسی می‌خواند؟

کتاب سه جلدی «تاریخ مصور آمریکا» را باید یک کتاب فوق‌گران نامید، اثری که شاید امکان دسترسی به آن برای همه فراهم نباشد.

به گزارش خبرنگار کتاب گروه فرهنگی ایسکانیوز، روزهای پایانی هفته گذشته خبر انتشار کتابی در موضوع آمریکا منتشر شد که نکات جالبی با خود داشت. «تاریخ مصور آمریکا» کتابی سه جلدی است که نشر سایان آن را منتشر کرده و قیمت 890 هزار تومانی آن مهم‌ترین نکته‌ای بود که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کرد.

طبق خبری که برای رسانه‌ها ارسال شده این کتاب به عنوان تنها متن موجود در جهان معرفی شده که همزمان تاریخ، سیاست، اقتصاد و فرهنگ آمریکا را از سال‌ها پیش از ورود کریستوف کلمب تا امروز و زمان ترامپ بررسی می‌کند. فاطمه شفیعی سروستانی دارای دکترای مطالعات آمریکا از دانشگاه تهران نویسنده این کتاب است که با استفاده از بیش از هزار کتاب و مقاله علمی این کتاب را به رشته تحریر در آورده است.

چارچوب اصلی روایت «تاریخ مصور آمریکا» حرکت در سیر تاریخ از زمان گام نهادن اولین انسان بر خاک قاره آمریکا تا سال ۲۰۱۸ است.

در این کتاب نه فقط به تاریخ این کشور که به بنیان‌های فکری پایدار و تغییر ناپذیرش نیز پرداخته شده است. به همین جهت پرونده‌های مستقلی همچون سرمایه داری آمریکایی، بنیادگرایی مسیحی، محافظه‌کاری، زنان، شبه نظامی‌گری و میهن پرستی و روابط ایران و ایالات متحده نیز به‌صورت کامل در کتاب قرار گرفته است.

در متن خبر آمده: «کتاب حاضر دارای ۱۲ ضرب داغکوب است که به لحاظ هنری کتابسازی آن را در رده آثاری هنری و نفیس قرار داده است» یا اینکه عنوان شده بود که این کتاب به صورت «مصور، رنگی، گلاسه، جلدسازی با چرم ایتالیایی و قاب MDF» منتشر شده، ولی پرسش مهم‌تر این است که این کتاب قرار است یک کتاب کاربردی باشد و اصلاحا برای خواندن منتشر شده یا قرار است به عنوان یک اثر نفیس در کتابخانه‌های لاکچری بنشیند؟ در روزگاری که قیمت‌ها سر به فلک کشیده و حتما ناشر نیز برای تولید این کتاب هزینه کرده و طبیعی است که به فکر بازگشت سرمایه‌اش باشد، ولی این قیمت در واقع این پیام مخفی را در خود دارد که این کتاب قرار نیست به دست هرکسی برسد و فقط گروه خاصی امکان دسترسی به آن برایشان فراهم است! در واقع ناشران این کتاب ضرب‌المثل «دارندگی، برازندگی است» را در تولید این کتاب عملی کرده‌اند و هرکسی که دارد می‌تواند صاحب کتاب شود.

این کتاب در کنار متن مفصلش که بیش از یک ملیون و ۵۰۰ هزار کلمه است بیش از ۳۵۰۰ تصویر و اینفوگرافی دارد که همه مخاطبین با هر سطح تحصیلی را با فرهنگ آمریکایی، سیاست آمریکایی و هر آنچه مربوط به آمریکاست آشنا می‌کند.

«تاریخ مصور آمریکا» در سه جلد و ۱۵۸۴ صفحه با قیمت 890 هزار تومان به صورت مشترک توسط نشر سایان و نشر کتابستان معرفت عرضه شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045772

وب گردی

وب گردی