سرزمین عجایب ces

نمایشگاه لوازم الکترونیکی   ces 2020 در آمریکا برگزار شد. در این نمایشگاه ، روبات ها بودند که توانستند بیشترین میزان توجه را به خود جلب کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بازدیدکنندگان نمایشگاه لوازم الکترونیکی ces 2020 آمریکا بیشتر از هر چیزی از ربات هایی که برای انجام کارهای خانگی و زندگی روزمره توسعه یافته اند، شگفت زده شدند. در اینجا نگاهی می اندازیم به ربات های نسل جدید با ویژگی های حیوان خانگی و پیشخدمت ها ...

BALLIE

Ballie که توسط سامسونگ تولید شده و بیشتر به یک توپ تنیس کوچک شباهت دارد در واقع یک دستیار روبات است. این ربات با تشخیص نیازهای خانگی و شغلی کاربران به عنوان دستیار به آنها کمک می کند.

Ballie با استفاده از هوش مصنوعی و به کمک سنسورها با جمع آوری داده ها به کاربران کمک می کند.

این ربات کوچک، می تواند پرده های هوشمند یا یک تلویزیون هوشمند را از راه دور باز کرده و همچنین می تواند با شناسایی هرگونه آلودگی در خانه ها یا دفاتر، جاروهای روباتیک را فعال کند.

BELLABOT

BellaBot تولید شده توسط PuduTech با هدف از بین بردن ترس مردم در برابر روبات ها با استفاده از حالت های مختلف صورت توسعه داده شده است.

BellaBot به عنوان یک ربات گارسون دارای 4 سینی با گزینه های مختلف تحویل است که از الگوریتم های موقعیت یابی، ناوبری و برنامه ریزی استفاده می کند.

BellaBot می تواند 120 صفحه کوچک، 39 بشقاب بزرگ و 33 کاسه را حمل کند.

LOVOT

Lovot که مخفف شده کلمه « Love Robot » است، به عنوان نسل جدیدی از حیوانات خانگی شناخته می شود. Lovot که توانست جایزه محصول نوآورانه 2020CES را به دست بیاورد توسط Groove X تولید شده است. Lovot با ظاهر عجیبی بین جغد و خرس، توانست نظر ها را به خود جلب کند.

لوووت که با دوربین 360 درجه ای تعبیه شده در سرش به طور مستقل توانایی دنبال کردن ساکنان خانه را دارد، می تواند به کمک 10 سنسور لمسی روی بدن خود اگر کسی او را لمس کند، متوجه آن می شود.

LOVOT همچنین یک اپلیکیشن دارد که به کمک آن می تواند از کاربران عکس گرفته و از آنها آلبوم بسازد. او همچنین می تواند به عنوان مانیتور کودک و گشت زنی در خانه فعالیت داشته باشد.

MARSCAT

MarsCat، ساخته شده توسط Elephant Robotics ،همانند LOVOT به عنوان حیوان خانگی طراحی شده است. MarsCat که به دلیل شباهت خود به گربه واقعی، توجه ها را به خود جلب کرده ، کاملاً خودمختار و پاسخگو به تعاملات است.

MarsCat درست مانند LOVOT ، می تواند لمس کردن را احساس کند. همچنین علاوه بر شنیدن صداها و دیدن چهره ها، می تواند با اسباب بازی ها بازی کرده و با گربه ها ارتباط برقرار کند.

DIGIT

DIGIT برای استفاده در کارخانه ها یا مناطق صنعتی طراحی شده است. دو عدد DIGIT توسط شرکت فورد موتور برای ذخیره سازی در انبار و تحویل استفاده می شود. Digit ، یک ربات دو پا است که با داشتن بدنه بالایی، بازوها و سنسورهایش بسیار قدرتمند است.

به لطف بازوهای قدرتمند، Digit هنگام سقوط می تواند دوباره سرپا بایستد، درها را باز کرده و کالاها را حمل کند. DIGIT همچنین می تواند تا 18 کیلو بار را جابجا کرده و بردارد.

T-HR3

T-HR3 رباتی است که با بهره گیری از فناوری GPU NVIDIA ، توسط تویوتا توسعه داده شده است. این ربات که در نمایشگاه CES 2020 معرفی شده، قادر است خلاف Digit با سیستم هماهنگ سازی و سیستم مانورینگ پیشرفته، بدن خود را بدون زحمت حرکت دهد. این سیستم توسط یک انسان با استفاده از هد VR کنترل می شود. T-HR3 قادر به جمع آوری داده ها از فیلم های واقعیت افزوده و داده های الفبایی است و از رایانه Jetson AGX Xavier NVIDIA استفاده می کند.

CHARMIN ROLLBOT


Charmin Rollbot کاغذ توالت را هر زمان که لازم باشد برای شما به ارمغان می آورد. این ربات کوچک با دو چرخ کوچک و چهره خرس مانند یکی از ربات های کم نظیر CES 2020 است.

تاکسی پرنده


هیوندای و Uber با همکاری یکدیگر تاکسی پرنده را توسعه داده اند. تاکسی پرنده ای که می تواند به سرعت 290 کیلومتر در ساعت برسد و به عنوان وسیله نقلیه داخل شهری طراحی شده و گنجایش 5 نفر را دارد. پیش بینی می شود تاکسی پرنده پروازهای آزمایشی را از سال 2020 و عملیات تجاری را در سال 2023 آغاز کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058102

وب گردی

وب گردی