تمدن غرب با اساس استقلال نظام اسلامی دشمنی دارد

در نشست بصیرت افزایی با عنوان "نگاهی به گذشته و بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی" تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی ایران مورد کند و کاو قرار گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از همدان، در نشست بصیرت افزایی با عنوان "نگاهی به گذشته و بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی" که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد، استاد علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا گفت: گام دوم انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب در 22 بهمن 97 و در بیانیه ای چند صفحه ای خطاب به ملت ایران عرضه شد.
حسن رحیمی روشن افزود: عدد چهل معمولا در تاریخ و ادبیات عرفانی معنی خاصی دارد و در بحث بعثت انبیا معمولا 40 سالگی بلوغ فکری و عرفانی تلقی می شده است و انقلاب اسلامی نیز با عبور از 40 سال پرفراز و نشیب به بلوغ رسیده است.
وی با بیان اینکه گام نخست انقلاب اسلامی نوعا عبارت است از آرمانهای امام (ره)، سخنرانی‌های ایشان و قانون اساسی، ابراز داشت: گام نخست به نوعی منشور برادری و آغاز خودسازی و شروعی بر تمدن سازی اسلامی است. بر اساس بیانات رهبر انقلاب، برای رسیدن به تمدن اسلامی عبور از 5 مرحله ضرورت دارد که مشتمل بر انقلاب اسلامی، نظام اسلامی بر گرفته از قانون شرع و اسلام، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و پنجمین مرحله و نهایتا حصول تمدن اسلامی است.
رحیمی روشن انقلاب اسلامی را مبتنی بر نظریه حکومت الهی- مردمی دانست و تشریح کرد: این انقلاب ذاتا نافی منافع ظالمانه قدرتهای بزرگ، مخالف نظم موجود جهانی، استقلال خواه، ضد استبداد، ضد استعمار و ضد استحمار است که در قالب شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی تبلور یافته است.
وی با نقد دیدگاه سطحی عده ای که گمان می کنند اگر نظام اسلامی از انرژی هسته ای دست بکشد، مشکلات حل می شود گفت: حتی اگر موشک های دفاعی خود را تحویل غربیان بدهیم، مشکل غرب با ما حل نمی شود، چرا که تمدن غرب با اساس تمدن اسلامی و مشخصا با استقلال نظام اسلامی دشمنی دارد.
این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: اگر ارتباط و دوستی و بده بستان با غرب توسعه آفرین، آزادی ساز و صنعت آفرین بود، نظام سیاسی اقتصادی شاهنشاهی به بن بست نمی رسید، چرا که محمدرضا پهلوی بالاترین درجه همکاری و هماهنگی با غربیان را دارا بود.
وی ادامه داد: زمانی که نظام سیاسی اقتصادی و اجتماعی شاهنشاهی در ایران به بن بست رسید، انقلاب اجتناب ناپذیر بود و انقلاب به دستور و سفارش کسی ساخته نمی شود و با تصمیم جمعی یا گروهی بوجود نمی آید، بلکه ظهور می کند و زمینه ای صد ساله نیاز است تا انقلاب رخ دهد.
رحیمی روشن جمهوری اسلامی ایران را فاقد اتحاد استراتژیک با سایر کشورهای دنیا دانست و تاکید کرد: اتحاد بلند مدت استراتژیک زمانی بوجود می آید که دوکشور متحد، منافع مشترک داشته باشند، اما اتحاد تاکتیکی بر اساس ضروریات و منافع کوتاه مدت شکل می گیرد و این نوع اتحاد هم اکنون میان ایران با روسیه و چین برقرار است.
وی افزود: گام دوم را زمانی شروع کرده ایم که کشور هیچ شباهتی به ابتدای انقلاب ندارد و خصومت ها شدیدتر و شکل آن عوض شده است و جمهوری و انقلاب اسلامی به شکل اویه خود نیست.
رحیمی خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی مسئله ی اساسی بحث اقتصادی است و هر جا که تفکر یکدست انقلابی داشته باشیم پیشرفت بوجود می آید و البته دشمنی غرب تداوم داشته و به هیچ وجه یاریگر مشکلات اقتصادی ما نخواهد بود.
لازم به ذکر است، این نشست بصیرت افزایی به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، کانون استانی بسیج اساتید و دفتر هم اندیشی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی همدان، همزمان با دهه مبارک فجر در سالن اجتماعات ساختمان اداری مهر واحد همدان برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1060456

وب گردی

وب گردی