حسین زاده لطفی خبر داد: پایان ممیزی رشته‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی تا اواسط آبان

معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری در مشهد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از سال 93 توسعه کمی را در بخش تحصیلات تکمیلی شروع کرده که مهم‌ترین بحث در اجرای این طرح، حفظ کیفیت و رعایت مقررات رایج در کشور به‌ویژه در بخش تامین اعضای هیات علمی بوده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرهاد حسین زاده لطفی در نشست خبری روز گذشته با خبرنگاران استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه توسعه تحصیلات تکمیلی همواره باید رصد شود، اظهار داشت: رشته‌های توسعه یافته ممکن است در برخی رشته/محل های موجود استانداردهای لازم را نداشته باشند، بر این اساس ممیزی رشته ها را ابتدا با 5 استان شرق کشور در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه طی دو روز گذشته ممیزی استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، کرمان و سیستان وبلوچستان در واحد مشهد صورت پذیرفت، افزود: اکثر رشته ها از شرایط استاندارد برخوردار بودند اما برخی از رشته-محل‌ها کمبودهایی داشتند بنابراین این رشته‌ها که استانداردهای لازم به‌ویژه در بحث تامین اساتید را نداشتند از سال آینده حذف و پذیرش دانشجو در آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

کیفیت را فدای بحث‌های مالی نمی‌کنیم

حسین زاده لطفی حفظ کیفیت را مهم‌تر از توسعه کمی در دانشگاه دانست و گفت: هر چند خیلی از واحدها ممکن است در بحث مالی دچار مشکل شوند ولی ما هیچ گاه کیفیت را فدای بحث‌های مالی نمی کنیم.

معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: طی دو هفته آینده در سایر استان‌های کشور ممیزی انجام می‌گیرد و تعیین تکلیف نهایی رشته‌ها تا 15 آبان‌ماه مشخص می‌شود.

دکتر حسین زاده لطفی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از دستاوردهای خوب و نیکوی انقلاب اسلامی است که در حال حاضر بیش از یک سوم دانشجویان کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی به حضور حدود 70 هزار عضو هیات در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: از این تعداد 30 هزار عضو هیات علمی تمام وقت و دو هزار استاد نیمه وقت و 30 هزار عضو هیات علمی مدعو از دانشگاه های دولتی است که با دانشگاه آزاد همکاری می‌کنند.

معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه هدف گذاری دکتر میرزاده در بدو شروع به کار، جذب هیات علمی برای ترمیم رشته محل ها در کشور بوده است، تاکید کرد که تا پایان سال 96 حدود 20 هزار عضو هیات علمی جذب دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود.

۲۰۲۰

کد خبر: 502775

وب گردی

وب گردی