رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:ضرورت توجه به گفتگوی ادیان در شرایط کنونی منطقه و جهان انکارناپذیر است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به برخی از مشکلات منطقه ، وجود گروه های افراطی، تکفیری و تروربستی اشاره کرد و گفت:اینگونه اختلافات عواقب بسیار ناگواری را در منطقه و جهان به دنبال داشته و این همه جنایت بر علیه ملت مظلوم از هر دین و گروهی نگران کننده است و باید برای تبیین شرایط کنونی و تلاش برای توسعه همکاری ها ، گفتگوها و بهره مندی از تمامی ظرفیت ها تلاش و برنامه ریزی نمود و از بروز بحران ها و ادامه این روند جلوگیری کرد.

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیمی در دیدار با ارم اول کشیشیان بر ضرورت همکاری با ادیان مختلف و به ویژه با ارامنه که در جمهوری اسلامی ایران نیز جایگاه مناسب و آزادی های لازم را دارند تاکید کرد :گفتگوی قبلی ایران و لبنان میان دو طرف نقش بسیار زیادی در تحکیم روابط داشته و آمادگی لازم برای ادامه این اقدامات وجود دارد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آمادگی خود را برای اجرای دور دیگری از گفتگوها اعلام می نماید.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود :در ایران با جامعه ارامنه روابط بسیار خوبی وجود دارد و بعد از شروع گفتگوهای دو طرف این روند گسترش و توسعه یافته و سفر قبلی و گفتگوهای سال گذشته در تهران بسیار مفید بوده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به برخی از مشکلات منطقه ، وجود گروه های افراطی، تکفیری و تروربستی و ...اشاره کرد و گفت:اینگونه اختلافات عواقب بسیار ناگواری را در منطقه و جهان به دنبال داشته و این همه جنایت بر علیه ملت مظلوم از هر دین و گروهی نگران کننده است و باید برای تبیین شرایط کنونی و تلاش برای توسعه همکاری ها ، گفتگوها و بهره مندی از تمامی ظرفیت ها تلاش و برنامه ریزی نمود و از بروز بحران ها و ادامه این روند جلوگیری کرد.
رییس ارامنه جهان هم ضمن خوش آمد گویی و ابراز خرسندی از این دیدار گفت :ایران و لبنان دو کشور دوست و برادر هستند و مشترکات فراوانی میان دو طرف وجود دارد که زمینه ساز توسعه همکاری ها خصوصا در زمینه های فرهنگی در شرایط کنونی بیش از گذشته را فراهم می کند.
وی به برخی مشکلات منطقه اشاره و تصریح کرد: ضمن تصریح بر نکته ای که اشاره کردید بنده هم تاکید می کنم که ادیان مختلف و از جمله مسلمانان و مسیحیان باید برای مقابله با این بحران ها ضمن شناخت بهتر از یکدیگر برای جلوگیری از بروز انحراف و افراط گرایی اقدام نمایند.
وی به حضور آزادانه و بسیار مناسب جامعه ارامنه در ایران اشاره کرد و گفت: زمینه مناسبی برای برگزاری دور دیگری از گفتگوها وجود دارد که آمادگی خود را در این خصوص اعلام می نماییم.
در ادامه این دیدار در خصوص موضوعات مورد علاقه و نحوه همکاری های فرهنگی و گفتگوی ادیان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
دکتر ابراهیمی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی روز چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه به منظور شرکت دراجلاس بین المللی اتحادیه جهانی علما مقاومت با عنوان " سازنده بودن مقاومت و ویرانگری تروریست " و ملاقات با برخی مقامات فرهنگی به لبنان سفر کرده است.

201/201

کد خبر: 641366

وب گردی

وب گردی