93 هزار دانشجو  و350 هزار دانش آموز  تحت حمایت کمیته امداد هستند

معاون امور فرهنگی کمیته امداد (ره) روز یکشنبه در نشست با دانشجویان وطلاب استان لرستان اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال تسهیلاتی در قالب پرداخت شهریه کامل دانشگاه و کمک هزینه اجاره مسکن به افراد تحت پوشش اختصاص یافته است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، علی اکبر میرشکار گفت: طبق قانون دولت موظف است شهریه دانشجویان تحت پوشش را در اختیار این نهاد قرار دهد که در این ارتباط سال گذشته 510 میلیارد ریال دولت پرداخت کرد واین نهاد نیز با 90 میلیارد ریال از بودجه جاری خود شهریه دانشجویان را به طور کامل پرداخت کرد.
به گفته وی یک میلیون و 700 هزار خانوار در سراسر کشور زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که از این تعداد یک میلیون و 440 هزار سالمند، یک میلیون و 49 هزار زن سرپرست خانوار، 204 هزار یتیم، 30 هزار خانواده زندانی و 20 هزار بیمار صعب العلاج هستند.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد (ره) با ابراز نگرانی از وجود 600هزار دختر زیر پوشش این نهاد که از سن ازدواج آنها گذشته است بر ایجاد شبکه تسهیل گر ازدواج در سطح کشور تاکید و اضافه کرد: با راه اندازی این شبکه پیوندهای پایداری را در خانواده ها ایجاد خواهیم کرد.
او پیشگیری از طلاق، پایداری زندگی، ادامه تحصیل و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و نیز ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار را از جمله مشکلات حاد این خانواده ها دانست که با انجام خدمات مشاوره بهبود یافته است.
میرشکار آمار ترک تحصیل در بین خانواده های تحت پوشش کمیته امداد را بسیار پایین تر از سطح ملی دانست و گفت: در کشور از 350 هزار دانش آموز مددجو حدود یک هزار و 500 نفر ترک تحصیل داشته اند که بیشتر به دلایل عدم وجود استعداد ویژه یادگیری، بیماری و مسائل ازدواج بوده است.
او افزود: تعداد کمی از این دانش آموزان نیز به علت فقر و نبود امکانات مجبور به ترک تحصیل شده اند که در همین راستا اعتبار ویژه ای برای آن ها تدارک دیده شده است.
105105

کد خبر: 642841

وب گردی

وب گردی