حجت الاسلام نمازی: ایجاد بستر مناسب برای مشق سیاست ورزی دانشجویان در راس برنامه های حمایتی اداره کل تشکلهاست

مدیرکل تشکلهای اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی،ایجاد بستر مناسب برای مشق سیاست ورزی دانشجویان را در راس برنامه های حمایتی این اداره کل برشمرد و گفت: اداره کل تشکل ها به دنبال سیاست بازی نیست اما فضای دانشگاه باید نشاط خود را حفظ کند تا دانشجو بتواند ارتباطات خود را از آنجا شکل داده و در دوران دانشجویی مشق سیاسی داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، نشست مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، روسای واحد، معاونین فرهنگی، نماینده ریاست دانشگاه در تشکل های اساتید و دانشجویی، دبیران تشکل ها،‌ اعضا هیأت های مذهبی و فعالین دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان روز دوشنبه در گرگان برگزار شد.
دکتر نمازی دراین دیدار با اشاره به تاکید آیت الله هاشمی رفسنجانی بر اهمیت پویایی و نشاط این دانشگاه اظهار داشت: برای ایجاد فضای آرام در دانشگاه، باید به مدیریت فضای سیاسی آن و ایجاد پویایی در بین دانشجویان توجه داشته باشیم.
وی ادامه داد: ملاک ما کار سیاسی به معنای سیاست بازی یا دفاع و حمایت از یک جریان خاص نیست؛ ملاک ما فقط قانون بوده و دراین راستا می خواهیم راه را هموار ساخته و از امکانات و فضای موجود به نحو احسن بهره ببریم، هم چنین به دانشجویان کمک کنیم تا بتوانند تولید فکر داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین نمازی ضمن تاکید بر فضا و ظرفیت استان گلستان یادآور شد: از تشکل ها وهیئات مذهبی انتظار می رود تا در فعالیت هایشان به کارهای فرهنگی، دینی و اجتماعی روی آورند، ما نیز در رسانه های اجتماعی و مکتوب از آنها حمایت خواهیم کرد.
مدیر کل تشکل های اسلامی سیاسی در پاسخ به پرسش نماینده تشکل های اساتید استان گلستان در رابطه با نبود آیین نامه مجزا برای این تشکل گفت: ما در حال ویرایش مجدد آیین نامه ها برای تسهیل مقررات هستیم و اسناد تایید شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی اصل و اساس کار ما را تشکیل می دهد. در این مصوبات به تشکل دانشجویی و اساتید با هم اشاره شده و مقررات آنها یکسان است بنابراین ما برای آنها آیین نامه جداگانه ای نداریم.
وی در پایان حضور حضرت آیت الله نورمفیدی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان گلستان را باعث افزایش ظرفیت فعالیت تشکلها در استان دانست و از ایشان و دکتر ساطعی ریاست دانشگاه برای برگزاری این جلسه تشکر کرد.

20101

کد خبر: 679138

وب گردی

وب گردی