شورای دانشگاه‌آزاد اسلامی استان مرکزی/ایجاد قطب های فرهنگی با توجه به ظرفیت های استانی

شورای دانشگاه‌آزاد اسلامی استان مرکزی صبح امروز به ریاست دکتر میرزاده و با حضور روسا و مسولان این استان به منظور بحث و بررسی پیرامون مسائل و مشکلات استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا نظام آبادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در جلسه شورای این استان ضمن ارائه گزارش عملکرد ، گفت: دانشگاه‌آزاد اسلامی استان مرکزی دارای 16 واحد و مرکز، 34 هزار و 306 دانشجو ، 922 مقاله ISI، 4 مرکز رشد و 22 واحد فناور است.

وی به جذب عضو هیات علمی در این استان اشاره کرد و گفت: در مجموع از سال 92 تا 94 با 48 پرونده جذب هیات علمی در رشته‌های غیر پزشکی و 10 پرونده جذب در رشته های پزشکی موافقت شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی همچنین در خصوص طرح ساها در این استان، گفت: برای فعال کردن ساها کمیته پیگیری در مرکز استان تشکیل که تاکنون 8 جلسه باحضور اعضا برگزار شده است و کارشناسان حوزه پژوهش در کارگاه‌های مختلف شرکت کرده‌اند. همچنین پیگیری‌های لازم برای انعقاد قرارداد برای دریافت مجوزهای لازم و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های استاندارد انجام شده است و کتابچه ساها را منتشر کرده‌ایم.

نظام آبادی افزود: دانشگاه‌آزاد اسلامی استان مرکزی دارای 491 آزمایشگاه و کارگاه و تعداد 4 هزار و 698 تجهیزات است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی 7 طرح برون دانشگاهی نیز در دست اجرا دارد، گفت: طرح ساخت دستگاه جابجایی درخت بدون نیاز به قطع آن، جعبه سیاه قطار و طراحی و ساخت نیراگر و سیکوپلاستیک، مطالعه آزمایشگاهی اصلاح ساختار آبگیری مدول نیرپیک و طرح تاسیس شرکت مهندسان مشاور از مهم‌ترین طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان این استان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی همچنین در خصوص طرح‌های فرهنگی ماندگار این استان، گفت: در سال 95، تعداد 7 طرح فرهنگی ماندگار را داشته‌ایم که برگزاری همایش سبک زندگی و اندیشه‌های امام خمینی(ره)، توانمندسازی کانون‌های دانشجویی در واحدهای اراک، ساوه و آشتیان، ثبت نشریات دانشجویی سراسری کشور و تالیف کتاب اخلاق حرفه‌ای در تجارت و بازرگانی تعدادی از جمله آنها بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سلحشور: تشکیل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌آزاد اسلامی اراک

حجت الاسلام والمسلمین سلحشور، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه برگزاری چنین جلساتی، از تدابیر سنجیده و درست مدیریت در دانشگاه‌آزاد اسلامی است، گفت: خوشبختانه استان مرکزی از وضعیت فرهنگی نسبتاً خوبی برخوردار است.

وی همچنین از تشکیل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌آزاد اسلامی اراک خبر داد و اظهار داشت: در این ستاد اساتید دانشگاه نیز حضور دارند که پرونده تخلفات دانشجویی جهت بررسی و ارشاد، به این اساتید ارجاع داده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سلحشور ضمن تشکر از دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ آزاد اسلامی، گفت: طرح تشکیل ستاد اربعین ، طرح بسیار سنجیده ای بود که توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی مطرح شد.

ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات روسای واحدها و شوراهای تخصصی استان مرکزی

در ادامه این جلسه، روسای شوراهای تخصصی و روسای واحدهای استان مرکزی به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند که از آن جمله می توان به استفاده از اعضای هیات علمی به عنوان روسای شوراها، تعیین الگویی درخصوص حق مدیریت مدیران آموزشی براساس تعداد رشته ها،اصلاح هرم هیات علمی، یکسان سازی در روند ارسال نمرات مهمانی، ساماندهی حق جذب اعضای هیات علمی، پرداخت وام صندوق رفاه تا میزان 80درصد شهریه، تهیه بخشنامه ای برای پرداخت هزینه ایاب و ذهاب اساتید مأمور، امکان فروش ساختمان های مازاد برای فعالیت های اقتصادی، ارائه بخشنامه تغییر سردبیری نشریات و فصلنامه ها، ایجاد قطب های فرهنگی با توجه به ظرفیت های استانی، بازنگری در مأموریت مراکز مشاوره، برگزاری کلاس های آموزشی تخصصی جهت ارتقای دانش فنی کارشناسان حوزه عمران، برگزاری مسابقات استانی بین چند استان همجوار و... اشاره کرد.

رهنما: هدف از تأسیس و راه اندازی شرکت های دانش بنیان، حمایتی است

دکتر رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه ‌آزاد اسلامی ضمن پاسخگویی به مباحث مطرح شده در حوزه متبوع خود، اظهار داشت: هدف از تأسیس و راه اندازی شرکت های دانش بنیان، حمایت از کسب درآمدهای غیر شهریه و ارتباط بیشتر دانشگاه با بخش صنعت است.

وی با بیان اینکه نمونه ای از قراردادهای تیپ در سایت مربوطه قرار داده شده است، از روسای شوراها خواست در صورت مشاهده مشکلات و مسائل، آنها را به صورت موردی مطرح کنند.

علوی فاضل: تفویض اختیار بیشتر به واحد با اجرای طرح های تجمیع

دکتر مجتبی علوی فاضل رئیس مرکز هماهنگی امور استان ها و هیات های امنای استانی گفت: در هر استان به منظور پاسخگویی به گزارش ها، فردی به عنوان بازرس انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح های تجمیع، تفویض اختیار بیشتر به واحدهاست، اظهار داشت: در طرح تجمیع 3 بیشتر موارد اجرایی به واحدها واگذار می شود.

واشقانی: ارتقای رتبه دانشگاه‌آزاد اسلامی در تولید علم جهانی نشان از کیفی سازی در این دانشگاه است

دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری نیز گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی تلاش شده برای پژوهشگران و محققان جوان، انگیزش و تشویق بیشتری در نظر گرفته شود. در همین راستا مبلغ تشویقی برای مقالات ISI متناسب با نرخ تورم هرساله در نظر گرفته می شود.

معاون پژوهش و فناوری با بیان اینکه تعداد مقالات دانشگاه آزاد اسلامی در سال 2015 به 6هزار و 400 مقاله رسیده است، گفت: رتبه تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی هر روز در حال صعود است به طوری که در مهر سال جاری رتبه این دانشگاه در پایگاه ESI به 162 رسید که نشان از اجرای سیاست های مثبت و کیفی سازی در دانشگاه است.

دکتر دادگان معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشبختانه رشد خوبی در مسابقات ورزشی در استان مرکزی به چشم می خورد.

وی همچنین در پاسخ به پیشنهادات مطرح شده در حوزه ورزش گفت: برگزاری مسابقات استانی بین چند استان همجوار و بازنگری در بودجه ورزشی بررسی و به زودی نتیجه آن اعلام خواهد شد.

وحیدی: لزوم دریافت کد شناسه تدریس توسط اساتید حق التدریس

دکتر علیرضا وحیدی رئیس مرکز امور هیات علمی با اشاره به روند جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به طور معمول از میان داوطلبان واجد شرایط 60درصد در مصاحبه علمی و 95درصد در صلاحیت عمومی در هر استان قبولی داریم که متاسفانه در استان مرکزی این آمار پایین تر است.

وی افزود: امیدواریم در فراخوان بعدی جذب هیات علمی، در استان مرکزی امکان جذب بیشتری فراهم شود.

وحیدی با بیان اینکه براساس بخشنامه ابلاغی، تمام اساتید حق التدریس باید دارای کد شناسه باشند، اظهار داشت: بیش از 38هزار استاد حق التدریس در دانشگاه آزاد اسلامی در حال فعالیت هستند که عضو هیات علمی نیستند که مجموعاً تاکنون 23هزار نفر از آنها کد شناسه تدریس دریافت کرده اند باید از ترم بعد تمام اساتید حق التدریس کد شناسه داشته باشند و در غیر اینصورت امکان تدریس در دانشگاه را نخواهند داشت.

101

کد خبر: 689490

وب گردی

وب گردی