بازدید از قنات قصبه تا اطلاع ثانوی ممکن نیست

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: طرح استحکام بخشی قنات قصبه با پیشرفت ۷۰ درصدی توسط مشاور طرح انجام شده است اما بازدید از قنات قصبه تا استحکام بخشی کامل آن ناممکن است.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، حسین زارع صفت در حاشیه جلسه شورای اداری گناباد، در نشست خبری با خبرنگاران بازدید از قنات قصبه را تا استحکام بخشی کامل آن ناممکن دانست و اظهار داشت: طرح استحکام بخشی قنات قصبه با پیشرفت ۷۰ درصدی توسط مشاور طرح انجام شده است و امیدواریم تا زمان برگزاری جشن ملی ثبت جهانی قنات های ایران در گناباد اقداماتی در حوزه استحکام بخشی قنات انجام شود.

زارع صفت افزود: البته جهاد کشاورزی به عنوان متولی آب های کشاورزی باید در جهت استحکام بخشی و جلوگیری از هدر رفت آب قنات قصبه برنامه ریزی های مدونی داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به حفظ بافت قدیمی روستاهای گناباد اشاره و تصریح کرد: باید بافت تاریخی روستاهای گناباد حفظ شود و اگر از دستکاری های فیزیکی این بافت ها خودداری شود، هریک از روستاها قابلیت تبدیل شدن به یک جاذبه گردشگری را دارد.

زارع صفت افزود: در این راستا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مساعدت لازم را از اینگونه آثار دارد و تسهیلاتی را در صورت داشتن شرایط قانونی و توجیه اقتصادی در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

او بابیان اینکه پیش نویس طرح جامع گردشگری گناباد باید توسط شهرستان تنظیم شود، اذعان کرد: طی یک ماه آینده طرح جامع گردشگری گناباد توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تنظیم و بعد از تایید در شورای برنامه ریزی گناباد به استان ارسال می شود تا طرح اولیه گردشگری گناباد اماده و براساس آن اقداماتی بویژه در حوزه قنات قصبه انجام شود.

402/105

کد خبر: 689511

وب گردی

وب گردی