دکتر میرزاده: نسبت یک استاد به 2.6 دانشجو در مقاطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی، نشانگر کیفیت آموزشی است

یکصدوهشتادمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و اعضا در محل سازمان مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حمید میرزاده در ابتدای این جلسه با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی کیفیت آموزشی یک اصل و هدف است، گفت: نسبت یک استاد به 2.6 دانشجو در مقاطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی نشانگر کیفیت آموزشی در این دانشگاه است.

وی افزود: این در حالی است که در دانشگاه های دولتی این نسبت یک به 4 تا یک به 6 است و این بدون محاسبه پردیس های بین المللی و دانشجوهای پولی وزارت علوم است که اگر این آمار هم اضافه شود، این نسبت در دانشگاه های دولتی به مراتب بدتر می شد.

دکتر میرزاده در ادامه گفت: همه ارکان دانشگاه باید در مقابل هجمه های ناجوانمردانه علیه دانشگاه که متأسفانه از اغراض سیاسی و منابع اقتصادی است، از حقوق دانشگاه دفاع کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پس از استماع گزارش رئیس سازمان سما، از تمامی مدیران و همکاران این حوزه به خاطر تحقق 3 سال تراز و اندوخته مثبت تشکر کرد .

در ادامه با ارائه گزارشی از مصوبات کمیسیون تخصصی شماره یک هیات رئیسه، توسط دکتر حسین زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، الزام درخواست کد شناسه برای تمام مدرسین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مورد تأکید قرار گرفت و مقرر شد پرداخت حق التدریس برای تمام اعضای هیات علمی (تمام وقت، نیمه وقت و مدعو) از نیمسال اول سال تحصیلی 96-95 به بعد، منوط به اخذ کد شناسه شده است و همچنین برنامه ریزی حق التدریس برای تمام مدرسین دانشگاه (تمام وقت، نیمه وقت و مدعو) از نیمسال دوم 96-95 به بعد منوط به اخذ کد شناسه شده است.

دکتر میرزاده با تشکر از این اقدام معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، این عمل را گامی عملی در راستای افزایش کیفیت آموزشی دانست.

دکتر حسین زاده لطفی همچنین به تشکیل شورای پذیرش بین الملل دانشگاه اشاره کرد و گفت: تمام اقدامات این شورا برمبنای مصوبات قانونی شکل گرفته است.

دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیات رییسه دانشگاه به ارائه گزارشی از شرکت در بیست و سومین گردهمایی انجمن پارک های علم و فناوری و مراکز نوآوری که در پارک اسکول کوا روسیه برگزار شده بود، پرداخت و گفت: در این گردهمایی که با حضور بیش از 400 نفر از مسئولان پارک های علم و فناوری دنیا تشکیل شد، دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای اولین بار حضور یافت.

دکتر واشقانی با اشاره به برگزاری این گردهمایی در پارک علم و فناوری اسکول کوای روسیه، درباره مشخصات این پارک گفت: در این پارک که در مساحتی حدود 400 هکتار و زیربنای 3 میلیون مترمربع ساخته شده، تمامی امکانات مورد نیاز کارکنان این پارک مانند مسکن، امکانات تفریحی و ... نیز تعبیه شده بود. این پارک با همکاری دولت روسیه و بخش خصوصی تاسیس شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه افزود: یکی از دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی از شرکت در این گردهمایی امضا تفاهمنامه با پارک اسکول کوا بود، که براساس این تفاهمنامه مقرر شد در جهت تبادل اطلاعات و همکاری بیشتر، دفتر دانشگاه آزاد اسلامی در این پارک ایجاد شود. علاوه بر این، قرار شد دفتر پارک اسکول کوا نیز در یکی از پارک های علم و فناوری دانشگاه آزاد تاسیس شود.

دکتر واشقانی فراهانی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت نفت برای اجرای طرح ازیاد بهره برداشت از مخازن نفتی میدان کرنج گفت: در پی هماهنگی های انجام شده در دانشگاه گوبکین روسیه با رییس دانشگاه نفت و گاز و مسئولان این دانشگاه مذاکره و قرار بر همکاری علمی و فنی شد.

دکتر واشقانی همچنین از افتتاح مرکز فرهنگ ایران و زبان فارسی در دانشگاه سینجری روسیه خبر داد و گفت: این مرکز در محل دفتر دانشگاه آزاد اسلامی در روسیه تاسیس شد، این مراسم با حضور سفیر ایران در روسیه و دکتر امیری صالحی رییس کتابخانه ملی برگزار شد و مورد استقبال فارسی زبانان روسیه قرار گرفت.

در ادامه جلسه هیات رئیسه، گزارشی از عملکرد شوراهای استانی زنان فرهیخته و همچنین شرح مشکلات و مسائل مربوط به این شوراها، توسط دکتر فاطمه طباطبایی رئیس شورای راهبردی زنان فرهیخته ارائه شد. اصلی ترین مشکل شوراهای استانی زنان فرهیخته، بودجه بود که پس از بررسی و تبادل نظر در جلسه هیات رئیسه، مصوب شد بودجه ای از ردیف بودجه فرهنگی، دانشجویی و ورزشی به حوزه زنان اختصاص یابد.

برای رفع معضل نبود نیروی مستقل برای انجام وظایف محوله، مقرر شد یک نفر از نیروهای واحد مرکز هر استان، در اختیار شورای راهبردی زنان فرهیخته آن استان قرار گیرد.

معادل سازی ساعت موظفی روسای شوراهای استانی زنان فرهیخته و تبیین جایگاه اداری روسای شوراها از دیگر مصوبات مربوط به حوزه زنان در صدوهشتادمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی بود.

به موجب گزارش کمیته انتصابات دانشگاه؛ تعداد بانوان شاغل در پست های مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی در سطوح مختلف در آبان 1395 مجموعاً 1022 نفر است.

101

کد خبر: 689756

وب گردی

وب گردی