ترویج روحیه استکبار‌ستیزی و استقلال‌خواهی، معیارهای دانشجو و دانش‌آموز مسلمان در دانشگاه آزاد اسلامی

یکصد و هشتاد و یکمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در محل سازمان مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این جلسه اعضای هیات رئیسه دانشگاه با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای دانش آموز، 13 آبان روز دانش آموز را به همه دانش آموزان ایران اسلامی بویژه دانش آموزان مدارس سما تبریک گفتند.

همچنین در این جلسه با اشاره به تقارن سالروز تبعید امام خمینی (ره) و حمله دژخیمان طاغوت به محیط دانشگاه و کشتار دانش آموزان در سال 1357 ابراز امیدواری شد روحیه استکبار ستیزی، استبداد و ظلم ستیزی و استقلال خواهی به عنوان شاخصه ها و معیارهای دانشجو و دانش آموز مسلمان در دانشگاه آزاد اسلامی ترویج شود.

دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با گرامیداشت روز 13 آبان به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تبیین توطئه ها و دشمنی های تاریخی استکبار جهانی با مردم و نظام ایران مخصوصا رژیم مستکبر آمریکا اشاره و به ترویج روحیه استکبار و ظلم ستیزی در بین دانشجویان و دانش آموزان تاکید کرد.

دکتر میرزاده با اشاره به برگزاری کرسی توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی برای قرآن شناسی و قرآن پژوهی در دانشگاه آزاد اسلامی، ابراز امیدواری کرد: با حضور ایشان در کرسی های قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی این دسته فعالیت ها در دانشگاه افزایش یابد.

دکتر سید طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت و جشنواره شیخ طبرسی از رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسامی به خاطر حضور د ر این جشنواره تشکر و قدردانی کرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این معاونت پیرو پیشنهاد دکتر میرزاده تشکیل کرسی تفسیر قرآن توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی دردانشگاه آزاد اسلامی را پیگیری خواهد کرد.

دکتر سید طه هاشمی همچنین ضمن ارائه گزارشی از مصوبات کمیسیون شماره 2 هیات رئیسه، گفت: به جهت صرفه جویی در هزینه بودجه فرهنگی دانشگاه ها مقرر شده برنامه های فرهنگی به سه دسته برنامه های واحد، استان و ملی تقسیم شده و به ترتیب در شورای فرهنگی واحد، شورای فرهنگی استان و کمیسیون تخصصی شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مطرح شود.

برگزاری مراسم انتخاب کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی درحوزه علوم انسانی، فنی و مهندسی و پزشکی در اسفند سال جاری- جایزه ابن سینا

همچنین مقرر شد مراسم انتخاب کتاب سال دانشگاه که همه ساله درحوزه علوم انسانی توسط معاونت دانشجویی و فرهنگی و با همکاری واحد علوم و تحقیقات و سازمان چاپ و انتشارات تحت عنوان جایزه ابن سینا برگزار می شود در اسفند ماه سال جاری نیز برگزار شده و علاوه بر کتاب های علوم انسانی کتاب های حوزه فنی و مهندسی و پزشکی هم با همکاری معاونت های پژوهش و فناوری و پزشکی دانشگاه اضافه شود.

برگزاری همایش تاریخی امام حسین (ع) و عاشورا از دید علمای اهل سنت یک اتفاق بزرگ فرهنگی و مذهبی است

حجت الاسلام و المسلمین عسگری نیز در این جلسه با اشاره به سفر اخیر خود به همراه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به زاهدان، اظهار داشت: برگزاری همایش تاریخی امام حسین (ع) و عاشورا از دید علمای اهل سنت به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان یک اتفاق بزرگ فرهنگی و مذهبی است که باید ادامه داشه باشد.وی از زحمات معاونت دانشجویی وفرهنگی دانشگاه در برگزاری چنین برنامه هایی سپاسگزاری کرد.

200

کد خبر: 691931

وب گردی

وب گردی