دانشگاه آزاد اسلامی با یک پشتوانه الهی کار خود را دنبال می کند/ کارشکنی ها و بدخواهی ها اراده ما را در توسعه مخصوصا توسعه کیفی دانشگاه تقویت می کند

دهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی عصر امروز با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر جبارزاده استاندار، دکتر پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، دکتر انگجی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و سایر اعضا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در این جلسه با تشکر از حضور تمامی اعضای هیات امنا، از دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی که همواره با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری و تعامل دارد، قدردانی کرد و گفت: ‌حضور این استاندار، برای استان آذربایجان شرقی مهم و کلیدی است.

اهمیت و نقش اثرگذار استان آذربایجان شرقی در سرنوشت کل کشور

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم تبریز، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم تبریز و استان آذربایجان شرقی نقش سرنوشت سازی در حرکت ملی ایران در 150 سال اخیر داشته اند و این موضوع نشان دهنده اهمیت و عظمت این استان و تاثیرش در سرنوشت کل کشور است.

دکتر میرزاده با تاکید بر اینکه استان آذربایجان شرقی دارای مفاخر و مشاهیر ارزشمندی است، گفت: مردم تبریز مردمی باایمان، متدین و فرهیخته هستند و تاریخ آذربایجان با تاریخ ایران برابری می کند.

وی همچنین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز را به تمامی مسئولان و اعضای هیات علمی این واحد تبریک گفت و اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی با همت آیت الله هاشمی رفسنجانی، تایید امام خمینی (ره) و حضور بزرگانی چون مقام معظم رهبری در هیات موسس اول، توانسته در 34 سال گذشته فراز و نشیب های زیادی را طی کند. مشکلاتی که امروز دانشگاه با آن مواجه است، در مقابل مشکلات 34 سال گذشته اصلاً قابل طرح نیست.

نقش برجسته دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی، پژوهشی، فناوری و کارآفرینی ایران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد با همت همکاران در مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، بتوانیم همچنان در توسعه علمی، پژوهشی، فناوری و کارآفرینی ایران نقشی برجسته ایفا کرده و وزن بالای دانشگاه را حفظ کنیم.

بیش از 53 درصد تحصیلات تکمیلی ایران به عهده دانشگاه آزاد اسلامی است

دکتر میرزاده با تاکید بر اینکه بحمدالله امروز بیش از 53 درصد تحصیلات تکمیلی ایران به عهده دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: برای توسعه تحصیلات تکمیلی، به عضو هیات علمی، فضای آموزشی، آزمایشگاه و کارگاه ها نیاز است که تمامی اینها ظرف 34 سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده است. داشتن بیش از 33هزار عضو هیات علمی تمام وقت، 68هزار هیات علمی تمام وقت و نیمه وقت و مدعو، 20 میلیون مترمربع فضای آموزش عالی و 11هزار کارگاه و آزمایشگاه مجموعه بینظیری است که با پول مردم فراهم آمده است.

مردم ایران با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، برای فرهیختگی، علم آموزی و توسعه پژوهش و دانش برای ایران سرمایه گذاری کرده اند

وی با بیان اینکه به این ترتیب بار سنگینی از دوش دولت برداشته شده، اظهار داشت: این یکی از هنرهای انقلاب اسلامی است چرا که با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، مردم ایران برای فرهیختگی، علم آموزی و توسعه پژوهش و دانش برای ایران سرمایه گذاری کرده و یک ظرفیت بزرگ علمی و فنی در حوزه های مختلف برای ایران فراهم کرده اند.

از نارسایی های کوچک و کارشکنی ها دلسرد نشوید

میرزاده خطاب به روسای واحدها و مسئولان دانشگاهی گفت: از نارسایی های کوچک، کارشکنی ها، حسادت ها و کسانی که شناخت کافی از دانشگاه آزاد اسلامی ندارند و به دنبال دلسرد کردن شما هستند، دلسرد نشوید و با قوت کار اداره واحدهای دانشگاهی را ادامه دهید.

دانشگاه آزاد اسلامی با یک پشتوانه الهی کار خود را دنبال می کند

وی خاطرنشان کرد: به نظر من دانشگاه آزاد اسلامی با یک پشتوانه الهی کار خود را دنبال خواهد کرد.این دانشگاه علی رغم کارشکنی ها و بدخواهی های سی سال گذشته توانسته به یک دانشگاه بزرگ ملی و مردمی و شناخته شده در سطح بین المللی تبدیل شده و کارشکنی ها نمی تواند در حرکت پر صلابت این دانشگاه که در چارچوب قوانین و با حفظ استانداردهای آموزش عالی کار می کند خللی وارد سازد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تلاش های اعضای هیات امنای استان ها گفت: حضور اعضای هیات امنای استان که از اشخاص فرهیخته، دانشمند، باتجربه و مقامات کشور هستند، برای ما موضوعیت داشته و ارزشمند است.

دکتر میرزاده در ادامه جلسه با اشاره به اجرای طرح فرهنگی علمی ربع رشیدی در استان آذربایجان شرقی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی کامل دارد در اجرای این طرح فرهنگی همکاری کامل با استان داشته باشد.

وی با اشاره به ورود دانشگاه آزاد اسلامی به حوزه گردشگری گفت: دانشگاه در استان های مختلف دارای فضاهای زیادی است و با توجه کمبود دانشجو به دلیل کاهش جمعیت دانشجویی، واحدها می تواتند با استفاده بهینه از امکانات دانشگاه به حوزه گردشگری ورود پیدا کرده و برای واحد ایجاد درآمد کنند.در استان آذربایجان شرقی نیز از این امکانات باید برای طرح گردشگری استفاده شود.

200

کد خبر: 704294

وب گردی

وب گردی