تاسیس دانشگاه آزاد اصل سیاست خصوصی‌سازی/دانشگاه آزاد آبروی کشور است

عصر دیروز نشست صمیمی روسای فراکسیون‌ دانشگاه آزاد اسلامی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز این نشست درحوزه تحصیلات تکمیلی و توسعه روشنگری و تثبیت جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی کشور برگزار شد و منتخب نمایندگان ملت در این فراکسیون به ارائه نظرات و پیشنهادات در خصوص رشد و تعالی این دانشگاه پرداختند.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین علی عسگری معاونت پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در تشریح فعالیت های دانشگاه آزاد به مصوبات مجلس در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: بعضی از افراد سعی کردند این قانون را نادیده بگیرند، اما این‌بار مجددا242 نفر از نمایندگان از این قانون، رشته‌ها، توسعه تحصیلات تکمیلی، بومی‌گزینی و سایر راهبردهای دکتر میرزاده حمایت کردند که در تاریخ پارلمان ایران بی‌نظیر است که این تعداد از نمایندگان مردم از طرحی حمایت کنند.

وی گفت: تیم مدیریتی فعلی دانشگاه آزاد اسلامی در مهر 92 در دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر حمید میرزاده فعالیت خود را شروع کرد که ما از ابتدا سعی کردیم شورای راهبردی مجلس را در دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس کنیم و به ظرفیت ها و فرصت ها به درستی توجه کرده و چالش‌های موجود را رفع کنیم ضمن آنکه راهبردهایی که در حوزه مربوط به علم و توسعه تحصیلات تکمیلی مدنظر بود را در مجلس عنوان کنیم.

معاونت پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان سخنان خود خطاب به نمایندگان گفت: همیشه نمایندگان تعامل اثربخشی با دانشگاه آزاد اسلامی داشتند که ما این تعامل اثربخش را ارج می نهیم.

در ادامه دکتر هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاسیس دانشگاه آزاد اصل سیاست خصوصی‌سازی را به مفهوم درست انجام داده است گفت:خوشبختانه امروز در عرصه تولید علمی رتبه 16 را در جهان داریم و این امر صرفا با وجود دانشگاه آزاد میسر شده است چرا که اگر سطح مقالات isi دانشگاه آزاد را حذف کنیم رتبه ما تنزل پیدا خواهد کردو این نشانه تولید علم و ارتقای جایگاه آموزش عالی کشور است.

وی در ادامه بیان داشت: امروز تکنولوژی خوبی به جامعه انتقال پیدا کرده و نقش دانشگاه آزاد تبدیل اختراعات به نوآوری است ضمن آنکه باید حمایت های ویژه ای صورت گیرد تا بحث اشتغال در جذب هیات علمی و رونق اقتصادی بر پایه اقتصاد مقاومتی صورت گیرد.

در ادامه عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان ضمن تقدیر از تلاشهای ریاست فعلی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص ترویج و ارتقای تکمیلات تکمیلی گفت: یکی از مزیت های تاسیس دانشگاه آزاد این است که جوانان ما به کشورهای دیگر عزیمت نکرده و ارز خارج نشده است و از سوی دیگر مدیریت دکترمیرزاده این است که مدیریت جامع رشد تحصیلات تکمیلی را از اولویت برنامه های خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد آبروی جمهوری اسلامی ایران شده است چرا که در حوزه بین الملل هم ما پذیرش دانشجو داریم و این نشانگر رشد علمی کشور است و اگراین تحصیلات تکمیلی نباشد دانشگاه باید پیوست مرکز استان شود.

عزیزی در پایان به دیگر نمایندگان حاضر در این نشست خاطر نشان کرد: این مجلس باید حمایت بیشتری را انجام دهد ضمن آنکه باید تلاش کنیم تحصیلات تکمیلی مطابق قانون اجرایی شود.

در ادامه این دیدار نیز حسن‌بیگی رئیس فراکسیون اقتصاد مقاومتی با تاکید بر اینکه اگر دانشگاه آزاد نبود انقلاب در بخش آموزشی هم دچار تنزل می شد گفت: ما انقلاب کردیم که انقلابمان را به دنیا صادر کنیم و یکی از راه های این کار،از طریق دانشگاه میسر است. دانشگاه آزاد این مسیر را هموار کرد و باعث بالارفتن سطح علمی جامعه شده است.
وی افزود: دانشگاه آزاد در شهرهای مرزی این امادگی را دارد تا بتواند جذب دانشجو از حوزه کشورهای شمالی ایران را انجام دهد.
علیرضا رحیمی به عنوان نماینده منتخب مردم تهران نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه آموزش عالی کشور با چند معضل روبرو است گفت: یکی از دردهایی که گریبان گیر آموزش عالی کشور است، عرصه تکرار و دور باطل مدیریتی است که خروجی اثر گذار نداریم ضمن آنکه در ارتباط بین آموزش عالی و بخش صنعت، دچار ضعف هستیم.
رحیمی در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه با روند روبه رشد دانشگاه آزاد و وجود واحد های بین المللی تقاضا برای پذیرش قابل قبول است .

204/200

کد خبر: 704788

وب گردی

وب گردی