رهنمای رودپشتی: هیچ یک از رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی بدون مصوبه نیست

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد که هیچ یک از رشته‌های این دانشگاه بدون مصوبه نیست و در دانشگاه آزاد اسلامی همه چیز قانونمند و ضابطه‌مند است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر فریدون رهنمای رودپشتی در دهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قم که با حضور اعضا در سالن جلسات این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های دانشگاه هر یک از اعضای هیات رییسه به عنوان نماینده رییس دانشگاه در استان ها برای برگزاری جلسات هیات امنا حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد: «هیچ یک از رشته های دانشگاه آزاد اسلامی بدون مصوبه نیست و در این دانشگاه همه چیز قانونمند و ضابطه‌مند است و این ظرفیت را دارد که جایگاه خود را پیدا کند.

دبیر هیات امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم هم در این جلسه با ارائه گزارشی از روند آموزشی، فرهنگی، دانشجویی، عمرانی و اداری و مالی گفت: «حرکت رو به رشد واحد قم برای جذب دانشجو به واسطه افزایش رشته های تحصیلی بویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی از 10 هزار نفر دانشجو در سال 92 به 14000 نفر در سال 95 و روند جذب رشته های تحصیلی از 64 رشته به 178 رشته نشان دهنده پیشرفت این واحد دانشگاهی در زمینه‌های کمی است.»

دکتر محمدسالار کسرایی خاطرنشان کرد: روند جذب اعضای هیات علمی بویژه در 2 سال گذشته متناسب با افزایش ظرفیت آموزشی واحد قم چشمگیر است.

وی توجه به تجاری سازی ایده های دانش‌بنیان را برای کسب درآمدهای غیرشهریه مهم دانست و افزود: پاین واحد دانشگاهی با تاسیس مرکز رشد واحد های فناور در قالب واحدهای هسته های فناور از زمینه های بیوتکنولوژی، برق، آزمایشگاهی، معدن در واحدهای فناور در زمینه کشاورزی، صنعتی، مشاوره و علوم انسانی و در قسمت دانش بنیان در زمینه های محصولات نانو اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.

در این جلسه در باره گزارش پیشرفت طرح شفا، اصلاح ساختار چارت سازمانی، تعیین تکلیف ساخت بیمارستان و استفاده از فضاهای بیمارستان های واجد شرایط، تعیین تکلیف خوابگاه دانشجویی، طرح و تعیین بودجه سال 96 استان بررسی و هر یک از اعضا با بیان نظرات خود در تدوین و تعیین هر یک از مصوبات دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

200

کد خبر: 705792

وب گردی

وب گردی