مدیاتک فناوری UltraCast را برای ارسال بیسیم محتوای 4K معرفی کرد

این روزها همه جا صحبت از 4K و رزولوشن های بالای تصاویر و تلویزیون های قدرتمند و غول پیکر است؛ ابعاد بزرگتر نمایشگرهای امروزی کیفیت تصاویر بالاتری را طلب می کنند و پیشرفت های حاصل در تکنولوژی، رنگ و وضوح چشم نوازی برای انسان به ارمغان می آورد.

به گزارش ایسکانیوز؛ یکی از تکنولوژی هایی که در سال های گذشته مورد استقبال عموم قرار گرفته و شاهد گستردگی بیش از پیش آن هستیم، سرویس های میراکست (ارسال تصاویر از طریق وای-فای) هستند که البته معمولاً در کیفیت های بالا کاستی هایی نیز به همراه دارند.

حالا امروز کمپانی چیپ ساز مدیاتک، از تکنولوژی جدیدی به نام UltraCast پرده برداشت که امکان استریم تصاویر با کیفیت 4K را با سرعت و دقت بالاتری میسر می سازد.

به کمک این تکنولوژی تلفن های هوشمند مجهز به پردازنده مدیاتک جدید به زودی توانایی ارسال تصاویر 4K بدون افت کیفیت و سرعت را روی تلویزیون های پشتیبانی شده خواهند داشت.

چیپ ساز تایوانی اذعان داشته آلتراکست از استاندارد استریم میراکست برداشت شده، اما از الگوریتم پردازش تصاویر اختصاصی مدیاتک بهره می برد. علاوه بر این مدیران این شرکت تاکید می کنند سایر توسعه دهندگان شخص ثالث نیز می توانند در محصولات خود از این تکنولوژی بهره مند شوند.

آلتراکست در حال حاضر در اختیار همکاران و کمپانی های توسعه دهنده مربوطه قرار گرفته، اما هنوز مشخص نیست اولین تلفن های هوشمند یا تلویزیون های پشتیبانی شده چه زمانی عرضه خواهند شد.

منبع: دیجیاتو

203/200

کد خبر: 707251

وب گردی

وب گردی