همکاری رامسر و سونگچئون کره جنوبی در زمینه محیط زیست

تفاهم نامه همکاری میان شهرداری رامسر و شهرداری سونگچئون از کره جنوبی جهت توسعه روابط بین دو شهر با محوریت حفظ محیط زیست و توسعه روابط و همکاری بین دو شهر امضا شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، نصرت الله کوزه گر شهردار رامسر، از بازدید از رامسر سایت، باغ ملی تالاب‌ها، سایت تصفیه فاضلاب شهری، سازمان بهسازی و نوسازی و بافت فرسوده جهت تبادل تجربیات با نمایندگان کنوانسیون در قاره آسیا با حضور دو شهردار خبرداد.

وی تصریح کرد: در این جلسه علی نبیان معاون عمرانی استاندار، محمدرضا نیاستی رییس محیط زیست رامسر، صادق صادقی زادگان مدیر مرکز و غرب آسیای کنوانسیون رامسر و مسعود غلامی مسئول سرمایه گذاری شهرداری رامسر حضور داشتند.

کوزه گر یادآور شد: براساس این تفاهم نامه شهر سانچئون کره جنوبې و شهر رامسر جمهوری اسلامی ایران (من بعد طرفین همکاری) به منظور انجام تلاش های مشارکتی در زمینه توسعه اقتصادی به واسطه تقویت طبیعت گردی پایدار و توسعه‌ تنوع زیستی از طریق حفاظت و بهره برداری پایدار از تالاب ها همکاری خواهند کرد.

وی افزود: در این تفاهم نامه طرفین همکاری به صورت دو جانبه سیاست‌های حفاظتی خود را به منظور ارتقای جھانی حفاظت تنوع زیستی تبادل خواهند کرد و نیز طرفین همکاری منابع فرهنگی و اکولوژیکی خود را به اشتراک خواهند گذاشت و جهت توسعه اقتصاد محلی از طریق ترویج طبیعت گردی پایدار مشارکت خواهند کرد.

شهردار رامسر تصریح کرد: طرفین همکاری به منظور تقویت طبیعت گردی از طریق به اشتراک گذاشتن مطالعات مورد یا موفق، و تبادل کارکنان و اطلاعات همکاری خواهند کرد و نیز طرفین همکاری فعالیت های" ارتباطات، آموزش و تنویر افکار عمومی" ( CEPA ) مانند برگزاری کمپ‌های مشترک طبیعت برای دانش آموزان، آموزش دهندگان، نشست‌های آنلاین، جشنواره طبیعت گردی، نمایشگاه و نظایر آن را به منظور اجرای آتی کنوانسیون رامسر توسعه خواهند داد.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 764672

وب گردی

وب گردی