جلوگیری از پوسیدگی دندان با هسته انگور!

نتایج مطالعات نشان داده است ترکیب طبیعی در هسته انگور وجود دارد که نه تنها دندان را تقویت می‌کند بلکه با پوسیدگی آن هم مبارزه می‌کند

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، جدیدترین مطالعات نشان داده است، مصرف انگور بیش از هر ماده دیگری از دندان در برابر پوسیدگی حفاظت می‌کند.


بر این اساس، محققان ادعا کرده‌اند، ترکیب طبیعی در هسته انگور وجود دارد که نه تنها دندان را تقویت می‌کند بلکه با پوسیدگی نیز مبارزه می‌کند.

دانشمندان باور دارند، دانه‌های میوه‌های آبدار به عنوان یک سلاح جدید در مبارزه با پوسیدگی دندان باید به کار روند که در بین آنها مفید بودن هسته دانه‌های انگور آزمایش و ثابت شده است.

پژوهشگران دانشگاه ایلینوی در کالج شیکاگو، عمر دندان پر شده را حداکثر 10 سال اعلام کرده‌اند و گفته‌اند همین مدت هم در شرایطیست که فرد به خوبی از دندانش مراقبت کند و دندانش نیز با مواد درجه یک پر شده باشد.

آمارها نشان می‌دهد، بیش از چهار پنجم جمعیت جهان دندان پر شده دارند و از این تعداد حداقل یک سوم آن مربوط به بزرگسالان می‌شود.

هسته انگور سرشار از آنتی اکسیدان از جمله اسید فنول‌ها، توکوفرول و پروانتوسیانیدین است که برای سلامتی بدن غوغا می‌کنند؛ این آنتی اکسیدان‌ها بدن را در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و باعث تقویت بافت‌ها و ارگان‌ها می‌شوند. خواص آنتی اکسیدانی، ویتامین‌های C و E و بتاکاورتن موجود در هسته انگور به مدت 33 روز در بدن فعال می‌شوند و با عناصر مضر و آسیب رسان مقابله می‌کنند.

از طرفی سرشار بودن هسته انگور از آنتی اکسیدان‌ها، این قابلیت را به هسته آن می‌دهد که سرطان‌های پوست، پروستات و سینه را دفع کند و دانشمندان همین خاصیت هسته انگور را دلیلی برای تقویت دندان و مبارزه با پوسیدگی می‌دانند.

704

کد خبر: 786199

وب گردی

وب گردی