مترجم صدام به"همیشه خونه" می آید

برنامه «همیشه خونه» امشب میزبان خانواده ملاصالح قاری، نویسنده و جانباز خواهد بود که در جریان یک رویداد سخنان صدام برای اسرای ایرانی را ترجمه کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما، خانواده جانباز ملاصالح قاری از نویسندگان کشورمان یکشنبه اول مرداد ماه مهمان برنامه «همیشه خونه» می شود.

ملاصالح قاری (متولد ۱۳۲۸ در آبادان) زندانی سیاسی در ایران قبل از انقلاب و اسیر جنگی در عراق بوده است. او از مبارزان علیه حکومت پهلوی بود که مدت ۸ سال در زندان‌های ساواک زندانی سیاسی بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پس از شروع جنگ ایران و عراق در جریان امدادرسانی به رزمندگان ایران در آب های خلیج فارس به محاصرهٔ قایق‌های گشتی عراق درآمد و همراه تعداد دیگری از نیروهای سپاه به اسارت قوای عراق درآمد. عراقی‌ها که متوجه تسلط او به زبان عربی و فارسی شدند، او را به عنوان مترجم به کار گرفتند.

شهرت وی به خاطر دیداری بود که گروه ۲۳ نفره با صدام حسین رییس حکومت بعث عراق داشتند و او در آن دیدار مترجم صدام بود و سخنان وی را برای آنان ترجمه می‌کرد. وی پس از ۴ سال در ۱۳۶۴ از سوی عراق همراه با ۵۰۰ نفر دیگر آزاد شد.

در این برنامه همچنین به موضوع فرآیند حل اختلافات در دوران عقد پرداخته می شود.

در بخش دیگر برنامه سید رضا موسوی حقوقدان در رابطه با حقوق شهروندی گفتگو می کند.

برنامه «همیشه خونه» به تهیه کنندگی مجید صحاف هر شب ساعت ۲۱ به صورت زنده از شبکه آموزش سیما پخش می شود.

501

کد خبر: 819355

وب گردی

وب گردی