خواب آلودگی و خستگی رانندگان عمده ترین علت در تصادفات شهریور امسال

رئیس پلیس راه کشور درباره افزایش تلفات حوادث رانندگی در ماه شهریور هشدار داد و گفت: بررسیها نشان می‌دهد ۴۰ درصد تصادفها به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان رخ می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز ،سردار محمدحسین حمیدی با بیان اینکه شهریور پرترددترین و در عین حال پرتلفات‌ترین ماه سال است، افزود: در سال‌های گذشته همواره شهریور دارای بیشترین آمار تصادفات و تلفات حوادث رانندگی بوده و گرچه این آمار از چند سال قبل تاکنون دارای کاهش نسبی بوده اما همچنان بیشترین آمار در میان ماه‌های سال متعلق به شهریور است.

وی با بیان اینکه در شهریورماه سال ۹۵، ۱۲۵۴ نفر در جاده‌ها جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته اما همچنان رقم قابل توجهی است که لازم است رانندگان با توجه بیشتری اقدام به رانندگی کنند.

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد از تصادفات در شهریورماه به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان رخ می‌دهد گفت: این موضوع نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی برای سفر و همچنین استراحت کافی پیش از آغاز حرکت می‌تواند سهم زیادی در کاهش تصادفات رانندگی شهریورماه داشته باشد.

حمیدی، انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز در مسیرهای دو طرفه را دو عامل دیگر وقوع تصادفات مرگبار رانندگی در شهریورماه اعلام کرد و گفت: این دو تخلف از جمله تخلفاتی است که پلیس با جدیت و بدون هیچ اغماضی با آن برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به گرمای تابستان اظهار کرد: شهریور، ماه پایانی تعطیلات تابستانی است. از این رو هرچه به روزهای آخر آن نزدیک می شویم حجم سفرها نیز افزایش می‌یابد. از سوی دیگر گرمای هوا نیز سبب می‌شود تا راننده زودتر احساس خستگی کند، بنابراین توصیه ما به شهروندان این است که حتما سعی کنند تا سفرهای خود را به روزهای پایانی تابستان موکول نکرده و حتما با استراحت کافی و هوشیاری بالا پشت فرمان بنشینند.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به غذای رانندگان نیز گفت: متاسفانه بسیاری از رانندگان به خورد و خوراک خود توجه ندارند. غذاهای چرب و سنگین از جمله مواردی است که سبب می‌شود که بدن زودتر احساس خستگی و خواب‌آلودگی کند، بنابراین مصرف چنین غذاهایی پیش و در حین سفر توصیه نمی‌شود.

مهر

705

کد خبر: 832367

وب گردی

وب گردی