تربیت 8000  دبیر  در دانشگاه شهید رجایی

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با بیان اینکه امروز تمام ظرفیت ما در اختیار دانشجو معلمان قرار دارد، گفت: با احتساب مهارت آموزان دوره‌های یکساله، پذیرای بیش از 8000 دانشجو معلم در سال جاری هستیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، حمیدرضا عظمتی در آیین آغاز سال تحصیلی 96-97 در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با بیان اینکه دانشگاه ما در چهار دهه ای که از عمرش می گذرد همواره روند رو به رشد و صعودی را پشت سر گذاشته است، گفت: این رشد در سه سال اخیر سرعت گرفته است.

وی افزود: برای بررسی میزان موفقیت های یک دانشگاه باید آن را با شاخص های آموزشی بسنجیم و امروز تمام ظرفیت ما در اختیار دانشجو معلمان است و با احتساب مهارت آموزان دوره‌های یکساله بیش از 8000 نفر دانشجو داریم.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با بیان اینکه بازنگری در دروس فنی انجام و دوره های یکساله فنی برگزار کردیم عنوان کرد: همچنین دوره‌های بازآموزی و ضمن خدمت برای معلمان خارج از کشور برگزار کرده‌ایم. برپایی دوره‌های آمادگی المپیادهای دانش آموزی را داشتیم و نتایج خوبی برای دانش آموزان اعزامی در برداشت.

عظمتی با اشاره به توسعه همکاری در جشنواره خوارزمی اظهار کرد: شاخص های دانشگاهی در حوزه پژوهش رشد پیدا کرده و آمارها نشان می‌دهد چاپ مقالات در ژورنال ها از 300 مقاله به 520 مقاله رسیده، طرح های درون دانشگاهی دو برابر شده و رقم قراردادهای برون دانشگاهی سه برابر شده است.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با بیان اینکه برای اولین بار قرارداد بین المللی منعقد و اولین حساب ارزی گشایش یافت عنوان کرد: در حوزه فرهنگی بر اساس برنامه ریزی های انجام شده هر روز 1.5 برنامه فرهنگی داشتیم. تسهیلات و امکانات در حوزه رفاهی نیز با ارتقای بودجه دانشگاه انجام شده است.

عظمتی ادامه داد: دانشگاه شهید رجایی به استناد پایگاه جهان اسلام 13 پله صعود در سال 95 داشته است و در شاخص بین الملل رتبه دوم را در دانشگاه های کشور کسب کردیم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از سند راهبردی فرهنگی دانشگاه شهید رجایی با حضور وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد.

706

کد خبر: 844107

وب گردی

وب گردی