زنده نگه داشتن یاد مدافعان حرم رسالت رسانه است/برگزاری  رزمواره مدافعان حرم در شش بخش

نشست خبری نخستین رزمواره مدافعان حرم، با حضور مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مدیر صدای جمهوری اسلامی امروز در سازمان صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، نخستین رزمواره مدافعان حرم امروز در ساختمان شهدای صدای سازمان صدا و سیما با حضور علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و رییس ستاد رزمواره مدافعان حرم ، حمید شاه آبادی معاونت صدا و نمایندگانی از مرکز بسیج سازمان صدا و سیما، سازمان امور هنری و سینمایی دفاع مقدس، معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این مراسم اظهار داشت: حمله داعش و هم‌پیمانانش به مکانی بود که تمام اعتقادات شیعه در آنجا متمرکز بود؛ بنابراین حرمین آل الله چیزی نبود که شیعیان از آن عبور کنند. قطعا هیچ شیعه ای اجازه بی احترامی به ائمه معصومین را نخواهد داد. از این رو شیعیان وارد میدان نبرد با دشمنان اسلام شدند و بزودی شاهد جشن پیروزی در سوریه و عراق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تجلیل از مدافعان حرم تجلیل از حیثیت، باورها و اعتقادات شیعی و بلوغ ملت ایران است، عنوان کرد: ابعاد مختلف نقش مدافعان حرم در سطح جهانی بر هیچ کس پوشیده نیست. برخی تلاش می کنند که این حرکت ارزشمند را کم رنگ جلوه دهند لذا ما با برگزاری این رزمواره سعی در عدم فراموشی این حماسه عظیم‌ را داریم.

جعفری خاطرنشان کرد: امکان ندارد هیچ رسانه ای مدعی شود که نسبت به ارتباط گیری با مخاطبان بی نیاز است،‌از این رو رسانه ها وظیفه دارند از کسانی که جانشان را در راه دفاع از اسلام تقدیم کردند، تجلیل کرده و به مردم جامعه معرفی کنند. همچنین وظیفه داریم نسل جوان را با این حماسه آشنا کنیم و به شبهات پاسخ دهیم.

رییس ستاد نخستین رزمواره مدافعان حرم عنوان کرد: این رزمواره به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سازمان رادیو ایران و تلاش نهاد های دیگر برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که رزمواره مدافعان حرم در شش بخش برگزار می شود، گفت: این مسابقه در شش بخش دیداری از جمله مستند، فیلم، پویانمایی، فیلمنامه، تیزر و کلیپ و برنامه های ترکیبی، بخش شنیداری اعم از مستند رادیویی، برنامه ترکیبی، آنونس، نمایشنامه رادیویی و متن رادیویی، بخش موسیقی، سرود و نغمات آیینی اعم از قطعه موسیقی با کلام، قطعه موسیقی بی کلام، نغمات، نماهنگ، مدیحه سرایی، سرود و ترانه سرایی، بخش مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری اعم از عکس، مقاله، تیتر، مصاحبه، گزارش و چند رسانه ای، بخش فضای مجازی اعم از شبکه های اجتماعی، سایت و وبلاگ، نرم افزارهای کاربردی، طرح و تصاویر گرافیکی، بخش مردمی اعم از دل‌نوشته، شعر، داستان کوتاه، عکس، کلیپ، فیلم کوتاه مردمی و طرح و ایده برگزار می شود.

جعفری در خصوص اهداف برگزاری این رزمواره، اذعان کرد: این برنامه با هدف پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه انقلابی‌گری و مقاومت مردمی، معرفی فعالیت های هنری هنرمندان این مرز و بوم در مقوله دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت، تقویت حرکت های هنری ـ رسانه ای در حوزه مدافعان حرم، معرفی مدافعان حرم و خانواده هایشان به عنوان محصول و رویش انقلاب اسلامی و تقویت روحیه انقلابی ـ جهادی اجرا خواهد شد.

رییس ستاد نخستین رزمواره مدافعان حرم اظهار کرد: علاقمندان می توانند آثار خود را از امروز تا ۳۰آذر ماه به دبیرخانه ارسال کنند. آیین پایانی رزمواره مدافعان حرم و تقدیر از برگزیدگان آن ۱۸دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی در خصوص داوری آثار گفت: داوری آثار توسط متخصصان هر حوزه و از میان افراد شناخته شده در دو مرحله انتخاب آثار و داوری نهایی انجام می شود.

جعفری خاطرنشان کرد: جذابیت موضوع و بکر بودن سوژه، پرداخت متفاوت به موضوع، بهره گیری از قالب های خلاقانه و کیفیت فنی استاندارد از ملاک های داوری است. علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این جشنواره به آدرسwww.razmvare.ir مراجعه کنند.

شاه‌آبادی در نشست خبری رزمواره مدافعان حرم:

زنده نگه داشتن یاد مدافعان حرم رسالت رسانه است

معاونت صدا با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره مدافعان حرم رسالت رسانه است، گفت: تبیین استراتژی نظام در رابطه با استکبار جهانی که ایران سردمدار آن است، یکی از نقش‌های رزمواره مدافعان حرم است.

حمید شاه آبادی معاونت صدا در نشست نخستین رزمواره مدافعان حرم با اشاره به نقش رسانه در بازتاب معرفی شهدای مدافع حرم، اظهار داشت: رادیو ایران در باب برگزاری این جشنواره پیش قدم بود و با یاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین چند نهاد دیگر امروز به ثمر نشست.

وی افزود: گرامیداشت رشادت کسانی که جانشان را در راه دفاع از اسلام هدیه کردند، و همچنین معرفی کسانی که نشان دادند رویش های انقلاب اسلامی پایان ناپذیر است، حائز اهمیت است.

شاه آبادی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره مدافعان حرم رسالت رسانه است، افزود: تبیین استراتژی نظام در رابطه با استکبار جهانی که ایران سردمدار آن است، یکی از نقشهای رزمواره مدافعان حرم است.

معاون صدای سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: در جهان اسلام امروز هیچ رخدادی بدون در نظر گرفتن نقش ایران امکان پذیر نیست. رسانه و این رزمواره باید مانع کم رنگ شدن نقش و رشادت مدافعان حرم شود. این عزیزان باید از سوی رسانه به عنوان الگو معرفی الگو شوند.

وی گفت: غنای هر رسانه ارتباط گیری با مخاطبانش است و امروز فرصت خوبی فراهم شده تا علاقمندان بتوانند آثار خود را به منصه ظهور برسانند. آحاد مردم می توانند آثار هنری خود را به جشنواره رزمواره مدافعان حرم ارسال کنند و نقشی در معرفی شهدای مدافع حرم داشته باشند.

معاون صدای سازمان صدا و سیما عنوان کرد: ما در رسانه بی نیاز از تعامل با مخاطبان نیستیم. بنابراین نیاز با یک تعامل دو سویه برای تولید برنامه هایی منطبق با نیاز مخاطبان است.

در پایان این نشست از پوستر نخستین رزمواره مدافعان حرم رونمایی شد.

701

کد خبر: 849647

وب گردی

وب گردی