نزاع ۷۰ نفره در خانی‌آباد/ اغفال دختر ۱۵ ساله توسط سه جوان

نزاع این ۷۰ نفر به خاطر ازدواج مجدد یکی از مردان بود، عده‌ای از زن ها در مخالفت و موافقت با ازدواج دوباره این هموطن به جان یکدیگر افتادند و به دنبال آن شوهرانشان وارد معرکه شدند...

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم؛ اخبار حوادث همیشه و در تمامی برهه‌های تاریخ مخاطبان «پَروپاقرصی» داشته و از دهه‌های گذشته تا به امروز همچنان در زُمره پربازدیدترین اخبار قرار داشته است، از سالیان دور نیز تعداد زیادی از خوانندگان، روزنامه را می‌خریدند تا صفحه حوادث آن را بخوانند.

اکنون نیز با حضور خبرگزاریها و سایتهای خبری، هرروزه بخش قابل توجهی از پربازدیدترین اخبار هر رسانه‌ای به اخبار حوادث تعلق می‌گیرد و صفحه حوادث روزنامه‌ها همچنان پربازدید و پابرجاست.

برای بازخوانی حوادث و پرونده‌های جنایی در دهه‌های گذشته به‌سراغ اخبار حوادث یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور در دهه 50 رفتیم و در قالب سلسله گزارشهایی به بازخوانی این پرونده‌ها البته با ادبیات و «قلم حوادث‌نویسی» خاص آن ایام (بدون دخل و تصرف در نحوه تنظیم آن) می‌پردازیم.

در ادامه به بازخوانی حوادث و وقایع جنایی بیست و سوم شهریور 1355 می‌پردازیم.

70 زن و مرد پاکستانی در خانی‌آباد به جان هم افتادند

بیش از 70 زن و مرد پاکستانی مقیم تهران که در خانی‌آباد‌نو به جان هم افتاده بودند توسط مأموران ژاندارمری خانی‌آبادنو دستگیر و به اتهام شرارت زندانی شدند.

نزاع این عده به خاطر ازدواج مجدد یکی از مردان پاکستانی بود، عده‌ای از زنها در مخالفت و موافقت با ازدواج دوباره این هموطن به جان یکدیگر افتادند و به دنبال آن شوهرانشان وارد معرکه شدند، زنان و مردان پاکستانی که اغلب در خیابان خانی‌آبادنو سکونت دارند در دو گروه مخالف با چوب، بیل و کلنگ به جان یکدیگر افتادند به طوریکه مأموران ژاندارمری به سختی توانستند مانع زد و خورد این دو دسته مخالف شوند.

مأموران ژاندارمری بیش از 60 نفر از منازعان را دستگیر کردند و به دادسرای ناحیه سه تهران بردند، عده‌ای از این زنها در مقابل دادسرا نیز به جان هم افتادند و لباس را بر تن هم پاره کردند.

پرونده اتهامی این عده برای رسیدگی به شعبه دو تحقیق دادسرا فرستاده شد، عابدی؛ دادیار شعبه، عده‌ای از منازعان به نام‌های مونس، دلربا، سیمین، ثریا، افسانه، یونس، کریم و... و چند نفر دیگر را به اتهام شرارت و تظاهرات با قرار لازم زندانی کرد، پرونده این عده به شعبه 31 دادگاه فرستاده شد.

بیشتر بخوانید:کشف جسد پسر نوجوان در نمایشگاه کشاورزی/ ازدواج با دختر به خاطر رهایی از حبس

پدر به اتهام قتل نوزاد محاکمه می‌شود

محاکمه مردی که متهم به قتل فرزند چند روزه‌اش است، در دادگاه جنایی اصفهان آغاز شد.

در نخستین جلسه دادگاه، دادیار دادسرای استان اصفهان به استناد مفاد کیفرخواست و محتویات پرونده، برابر ماده 170 قانون جزای عمومی برای شاهرخ ـ متهم به قتل ـ تقاضای مجازات اعدام کرد.

همسر شاهرخ که مهناز نام دارد در اردیبهشت‌ ماه سال گذشته با مراجعه به مقامات انتظامی اصفهان اظهار کرد: من زن دوم شاهرخ هستم و ازدواج ما غیرقانونی بود به همین سبب وقتی شاهرخ متوجه شد از او بچه‌دار شده‌ام در یکی از شبهای 6 ماه قبل وارد خانه شد و پس از اینکه به شدت مرا کتک زد، به سوی گهواره طفل چند روزه‌ام رفت و با چند ضربه لگد موجب مرگ کودکم شد.

مهناز افزود: شاهرخ پس از کشتن فرزندم تهدید کرد در صورت مراجعه به مقامات انتظامی و افشای قتل، مرا نیز خواهد کشت.

اغفالگر دختر عقب افتاده به دام افتاد

جوانی که دختر پانزده ساله عقب‌افتاده را اغفال کرده و متواری شده بود، به دام افتاد.

چند روز پیش مأموران ژاندارمری در جاده فشم سه نفر را که با یک تاکسی دختر پانزده ساله‌ای به نام سهیلا را به بیمارستان کشانده بودند، دستگیر کرد؛ بعد از تحقیقات از این عده و فرستادن این دختر به پزشکی قانونی معلوم شد سهیلا قبلا به وسیله جوانی به نام فرخ اغفال شده است.

سهیلا که به علت عقب‌افتادگی قادر به نشان دادن آدرس این جوان نبود، همراه عمه‌اش در خیابانهای تهران به جست‌وجوی این جوان پرداخت و روز گذشته در خیابان شاهرضا، فرخ را پیدا کرد، فرخ به وسیله مأموران پلیس دستگیر و به شعبه یک بازپرسی اعزام شد.

صانعی؛ بازپرس شعبه یک دادسرای تهران بعد از بازجویی از فرخ، او را به اتهام اغفال دختر نابالغ و عقب افتاده با قرار وثیقه به زندان فرستاد.

705

کد خبر: 862248

وب گردی

وب گردی