سند سلامت در جنوب استان کرمان مورد توجه ویژه قرار گیرد

استاندار کرمان گفت: سند سلامت و امنیت غذایی در منطقه جنوب استان کرمان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رزم حسینی عصر دوشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه سند سلامت استان کرمان در دولت یازدهم پیشرفت های خوبی صورت گرفته است قاعدتا هر جا که پیگیری نسبتا خوبی بوده آثار مطلوبی هم به دست آمده است.

وی افزود: به نظر می رسد در حوزه جنوب استان کرمان توجه ویژه ای به سند سلامت و امنیت نشده و در دستور کار است کمیته ویژه ای تشکیل شود و سند سلامت و امنیت غذایی در زمینه نان و گوشت در منطقه جنوب استان پررنگ شود.

رزم حسینی بیان داشت: سال گذشته استان کرمان در خصوص آنفلوانزای پرندگان کمترین آسیب را دید و با تشکیل ستاد بحران این بیماری به خوبی پیشگیری و کنترل شد.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه از این پس کنترل های بیشتری در حوزه شوراها و شهرداری ها خواهیم داشت، تصریح کرد: پنج برابر منابع بودجه دولتی در اختیار شوراهای شهر است و مردم باید نتایج انتخابشان را در اینجا ببینند.

وی اظهار کرد: بودجه ای که از دولت داده می شود باید در جای درست استفاده شود، کنترل ها و نظارت ویژه ای بر روی شهرداری ها و شوراها اعمال خواهد شد.

رزم حسینی گفت: به وجود آمدن نهاد اقتصاد مقاومتی پایه دار در خصوص اعمال و تصمیم گیری های بخشی از سیاست های استان کرمان موثر است.

وی با اشاره به اینکه سند کاربردی خوبی در حوزه امنیت غذایی استان کرمان وجود دارد، بیان داشت: بخش هایی از این سند به خوبی اجرا می شود و در بخش های دیگر سند سلامت و امنیت استان کرمان باید بیشتر تاکید شود.

استاندار کرمان افزود: در منطقه جنوب استان کرمان در حوزه گوشت و نان باید بیشتر پیگیری شود تا وضعیت جنوب استان بهبود پیدا کند.

رزم حسینی با اشاره به اینکه باید به اندازه مصرف تولیدات داشته باشیم گفت: با توجه به کمبود شدید آب در استان عقل و خرد حکم می کند که آب مصرفی کالاهایی که با مصرف شدید آب تولید می شود را از جایی دیگر تامین کنیم و آب شرب را برای استفاده مردم استان کرمان قرار دهیم.

902/900

کد خبر: 867200

وب گردی

وب گردی