دمای هوا در اردبیل ۱۵ درجه کاهش می یابد

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که در روزهای آینده سامانه ناپایدار جوی وارد استان شده و موجب افت محسوس دما و بارش برف و باران می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز،علی دولتی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که در روزهای آینده سامانه ناپایدار جوی وارد استان شده و سبب ناپایداری‌هایی در استان می‌شود که همراه با افت محسوس دما و بارش برف و باران خواهد بود.

وی بیان کرد: با ورود این سامانه از بعد از ظهر چهارشنبه آسمان شهرستان‌های بیله‌سوار و مناطقی از شهرستان‌های گرمی و مشگین‌شهر به تدریج ابری و همراه با بارش باران همراه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از تغییر تدریجی جهت بادها از سمت جنوبی به شمالی از عصر چهارشنبه خبر داد و افزود: بارش برف در مناطق مرکزی و جنوبی استان نیز از اواخر روز چهارشنبه آغاز شده و این بارش‌ها تا اوایل صبح روز جمعه ادامه خواهد داشت.

دولتی‌مهر تصریح کرد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که حجم بارش برف در مناطق مرکزی و جنوبی استان و نیز در ارتفاعات به 15 تا 20 سانتیمتر، در مناطق کوهستانی 10 تا 15 سانتیمتر و در مناطق شهری به دو تا 6 سانتیمتر برسد.

وی از کاهش دمای هوا در روزهای پنجشنبه تا صبح روز جمعه به میزان 12 تا 15 ساتیمتر نسبت به امروز خبر داد و افزود: با توجه به کاهش محسوس دما یخبندان گسترده در مناطق مرکزی و جنوبی استان در جمعه شب و صبح شنبه رخ می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: به دلیل لعزندگی ناشی از بارش برف و کاهش دید بر اثر مه در جاده‌های برون‌شهری اختلال در تردد وسائل نقلیه دور از انتظار نبوده و نیز احتمال خسارت از سرمای شدید و یخبندان به انبارها، گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها، مراکز پرورش ماهی و کندوهای زنبور عسل وجود دارد.

دولتی‌مهر از احتمال یخ‌زدگی رادیاتور وسائط نقلیه، ماشین‌آلات کشاورزی و لوله‌های آب در معرض هوا خبر داد و گفت: این سامانه از قبل از ظهر روز جمعه از استان خارج می‌شود.

902

کد خبر: 880614

وب گردی

وب گردی