احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی مشکل کمبود فضای درمانی در اردبیل را برطرف می کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: متاسفانه از لحاظ فضای درمانی در تنگنا قرار داریم که این معضل بزرگ تنها با احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی برطرف می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، قدرت اخوان‌اکبری ظهر امروز در دیدار با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: حجم مراجعان به اورژانس مرکز بیمارستان امام خمینی(ره) به حدی است که تمامی تخت‌های آن اغلب اشغال و تخت‌های اکسترا در راهرو آن برای خدمات‌رسانی به مراجعان در نظر گرفته می‌شود و ارائه خدمات در این شرایط بسیار سخت و طاقت‌فرسا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل وضعیت ناشی از اشغال تخت‌های اکسترا را به لحاظ نبود فضای فیزیکی موضوعی قابل تامل عنوان کرد و گفت: اردبیل در چند سال گذشته پس از اجرای طرح تحول سلامت شاهد پیشرفت‌های چشم گیری در عرصه سلامت بوده است و در فضای فیزیکی بهداشتی درمانی با افتتاح چندین بیمارستان و پروژه درمانی سطح استان رشد مثبتی داشته است.

اخوان‌اکبری بیان کرد: متاسفانه از لحاظ فضای درمانی در تنگنا قرار داریم که این معضل بزرگ استانی تنها با احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی برطرف می‌شود و اقدامات قبلی در افزایش فضای فیزیکی درمانی به عنوان مسکن و مقطعی قابل قبول است.

وی در خصوص احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی بیان کرد: اقدامات اولیه در خصوص احداث بیمارستان جنرال یک هزار تخت‌خوابی در اردبیل از سوی دانشگاه صورت گرفته و موافقت آن توسط وزارت بهداشت اعلام شده اما در خصوص اخذ مجوز کمیسیون ماده 230 و تخصیص اعتبار لازم برای آن هنوز موافقتی از طرف سازمان مدیریت و برنامه و بودجه کشور صورت نگرفته است.

وی گفت:حوزه سلامت به لحاظ گستردگی آن و وسعت خدمات ارائه شده فضای مناسبی است تا بخش خصوصی و خیران در آن با تاسیس مراکز درمانی وارد شوند و دولت نیز با تسهیل امورات آن‌ها از قبیل واگذاری زمین و معافیت‌های خدماتی اقدام کند.

901

کد خبر: 888234

وب گردی

وب گردی