کمبود تخت بیمارستانی در مراکز درمانی دانشگاه پزشکی استان سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با کمبود تخت بیمارستانی مواجه است.

به گزارش ایسکانیوز،مهدی شادنوش پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان دامغان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با کمترین هزینه مهم‌ترین رویکرد دانشگاه علوم پزشکی به مردم است.

وی با بیان اینکه بالغ‌بر 28 پروژه در حوزه بهداشت و درمان استان سمنان به‌صورت نیمه‌تمام وجود دارد بیان کرد: تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها در دستور کار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان کمبود اعتبارات را مهم‌ترین عامل برای طولانی شدن زمان این پروژه‌ها برشمرد و گفت: بالغ‌بر 14 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استان، اعتبارات ملی و برخی اعتباراتی که از درآمدهای این دانشگاه جمع‌آوری می‌شود برای تکمیل این پروژه‌ها تخصیص‌یافته است.

وی با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی در مراکز درمانی این دانشگاه در سراسر استان اعلام کرد: در حال حاضر 631 تخت بیمارستانی در استان سمنان فعال است که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها تحولات خوبی را می‌توان در حوزه بهداشت و درمان استان رقم زد.

شادنوش از افزایش 20 پزشک جدید به دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد و گفت: پیش‌ازاین دانشگاه علوم پزشکی سمنان 255 پزشک داشت که با جذب این تعداد پزشک به 275 نفر می‌رسد.

بدهی 110 میلیارد تومانی بیمه‌های درمانی به دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بدهی 110 میلیارد تومانی بیمه‌های درمانی به دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: پیگیری برای دریافت این مبلغ از بیمه‌های درمانی در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه بالغ‌بر 20 میلیارد تومان از این بدهی متعلق به دانشگاه علوم پزشکی دامغان است اعلام کرد: با پرداخت این بدهی‌ها می‌توان بخش عمده‌ای از مشکلات مالی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان را مرتفع کرد.

کد خبر: 894218

وب گردی

وب گردی