در4 سال اخیر توانستیم  24 هزار تخت بیمارستانی جدید بسازیم

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به اینکه، بازار سلامت ایران جمعیت مستقیم 80 میلیونی و غیر مستقیم 400 میلیونی دارد، افزود: در چهار سال اخیر توانستیم تعداد 24 هزار تخت بیمارستانی جدید بسازیم و 86 هزار تخت دولتی را بطور کامل بازسازی کردیم .

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست با هیات آلمانی انجمن اقتصادی خاور نزدیک و میانه ( نموف ) آلمان که صبح امروز در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، ضمن تشریح فعالیت های انجام شده با اجرای طرح تحول سلامت در کشور، گفت: دولت دکتر روحانی، سلامت را از اولویت های نخستین کشور قرار داد و اجرای طرح تحول سلامت در 5 سال اخیر توانست اقدامات مثبتی را به ثمر بنشاند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه، بازار سلامت ایران جمعیت مستقیم 80 میلیونی و غیر مستقیم 400 میلیونی دارد، افزود: در چهار سال اخیر توانستیم تعداد 24 هزار تخت بیمارستانی جدید بسازیم و 86 هزار تخت دولتی را بطور کامل بازسازی کردیم .

دکتر حریرچی به بیمه کردن ده میلیون ایرانی اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح تحول سلامت پرداختی از جیب مردم را به طور متوسط از 54 درصد به 37 درصد کاهش دادیم.

وی دسترسی به پزشک عمومی و متخصص را در تمام مناطق روستایی و شهرهای مرزی از دیگر گام های مثبت اجرای طرح تحول سلامت ذکر کرد و افزود: در حال حاضر 70 درصد ارزش ریالی بازار دارویی داخل کشور، تولید داخل است.
قائم مقام وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی بازاری حدود یک و سه دهم میلیارد دلاری داریم که می توانیم با انتقال تکنولوژی برای تولیدات داخل، بهسازی صنایع ساخت تجهیزات پزشکی و خرید خدمت برای تجهیزات به جای خرید تجهیزات با همکاری های مشترک همکاری های خوبی با هم داشته باشیم .

دکتر حریرچی گفت: در چند سال آینده تعداد 20 هزار تخت جدید از طریق منابع جدید خواهیم ساخت که ساخت 2400 تخت را با کره جنوبی و چین قطعی کرده ایم و برای ساخت بقیه تخت ها هم با کشورهای اطریش، ایتالیا و ترکیه در حال مذاکره هستیم و در این زمینه به شرکای آلمانی هم خوشامد می گوییم.

وی در پایان حضور تعداد زیادی از پزشکان ایرانی در آلمان را نقطه مثبتی اشاره کرد و گفت: در حوزه انتقال تکنولوژی و دانش روز در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی می توانیم از این ظرفیت بهره بگیرم و امیدوارم منشا همکاری های وسیعی با کشور آلمان داشته باشیم.
گفتنی است در این نشست نمایندگانی از وزارت امور خارجه و سفارت آلمان در ایران نیز حضور داشتند.

701

کد خبر: 897343

وب گردی

وب گردی