اعضای خبرگان 24 اسفند با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

عضو مجلس خبرگان از برگزاری انتخابات هیأت رئیسه و کمیسیون‌های این مجلس در چهارمین اجلاسیه خبر داد و گفت: اعضای خبرگان 24 اسفند با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز ، آیت الله سید احمد خاتمی سخنگوی هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری از برگزاری اجلاسیه رسمی خبرگان در 22 و 23 اسفند خبرداد و گفت: خبرگان روز 24 اسفند به زیارت مرقد مطهر امام راحل خواهند رفت و سپس دیداری با رهبر معظم انقلاب خواهند داشت.

وی افزود: افتتاحیه اجلاسیه با سخنرانی آیت الله جنتی رییس خبرگان خواهد بود که تمام روسای مجلس خبرگان با هیأت رییسه برای نطق افتتاحیه مشورت می‌کنند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: نطق های پیش از دستور نمایندگان خبرگان طبق آیین نامه داخلی در دو روز 16 سخنرانی 15 دقیقه‌ای خواهد بود.

وی ادامه داد: در این نطق ها مشکلات کشور و حوزه‌های انتخابیه مطرح می‌شود، بعد از نطق‌ها هیأت تدوین‌کننده بیانیه شکل می‌گیرد و محورهای بیانیه پایانی را تنظیم می‌کند و به تصویب اعضا می‌رسانند.

آیت الله خاتمی ابراز داشت: پیش‌نویس بیانیه در اختیار اعضا قرار داده می شود و نظرات خود را بیان می کند، مهمان مدعوی در اجلاس رسمی داریم که درباره مسائل کشور صحبت می کند و 5 نفر از اعضا می‌توانند در این باره صحبت کنند.

وی عنوان کرد: در این اجلاس انتخابات هیأت رئیسه خبرگان و کمیسیون‌ها نیز در دستور کار است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: طرح افزایش کمیسیون های خبرگان به 8 کمیسیون در این اجلاس مورد بررسی قرار می گیرد یعنی کمیسیون فرهنگی و اقتصادی اضافه می شوند، در این اجلاس طرح اصلاح قانون انتخابات خبرگان را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: اصل 108 قانون اساسی تمام مسائل مربوط به خبرگان را به خود این نهاد سپرده است، بر اساس این اصل کمیسیون آیین نامه درباره انتخابات مجلس خبرگان با توجه به دو مطلب سیاست های کلی انتخابات و رفع خلاها در جلسات متوالی و سنگین کار را به پیش برده و خبرگان اولین نهادی است که لبیک به سیاست های رهبری گفته است.

آیت الله خاتمی با بیان این که هیأت رییسه تصویب کرده تا این مساله مورد بررسی اعضا قرار گیرد، گفت: احتمالا این طرح در این اجلاس به جمع بندی نرسد و نیازمند اجلاس دیگری هستیم.

کد خبر: 912432

وب گردی

وب گردی