درخواست نمایندگان ازلاریجانی در پی انتشار کلمات دور از شان مجلس+متن نامه

در پی انتشار سخنان ناشایست و خلاف شئونات و آموزه های اسلامی فردی از تریبون مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس در نامه ای خواستار پیگیری این امر از سوی رییس مجلس شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، روز گذشته در جریان برگزاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر پزشکیان و در حین بررسی یک طرح در مجلس در حالیکه جهانبخش محبی‌نیا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مشغول طرح اظهاراتی در رابطه با این طرح بود، صدایی از تریبون مجلس پخش شد که گفت «این دختر خوشگل‌ها را به ما هم نشان بدهید».

با انتشار و بکار بردن چنین واژه هایی که دور از شآن مجلس است موجب شد تا طی دیروز و امروز حواشی بسیاری برای بهارستای ها رقم بخورد.

گفتنی است این موضوع به حدی باعث رنجش و کدورت هموطنان بخصوص نمایندگان بانوان مجلس شد که برخی نمایندگان با نگارش متن نامه ای به ریاست مجلس شورای اسلامی از وی درخواست رسیدگی و برخورد لازم با فرد مربوطه را خواستار شدند.

متن نامه تعداد زیادی از نمایندگان که به لاریجانی رییس مجلس نوشته‌اند، به شرح زیر است:

«جناب آقای لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی

در جلسه علنی روز سه‌شنبه 28/ 1/ 97 همزمان با نطق آقای محبی‌نیا، صدای دیگری از زبان فردی در تریبون مجلس در رسانه‌ها پخش شده که حاوی کلمات زشت و خلاف شئونات و آموزه‌های اسلامی است، این موضوع باعث جریحه‌دار شدن قلوب ملت شریف و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده است.

لذا مقتضی است دستور فرمایید فوراً موضوع جهت رسیدگی و اعمال مجازات قانونی مرتکب در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان یا دیگر مراجع قانونی اقدام شود.»

301

کد خبر: 933228

وب گردی

وب گردی