حداد عادل: از شفافیت در امور مالی استقبال می‌کنیم / اصرار داریم شفافیت برای همه دستگاه‌ها باشد

غلامعلی حداد عادل گفت: به‌عنوان رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و یا بنیاد سعدی، هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پاسخ به ابهامات مطرح شده در خصوص بودجه بنیاد سعدی، امروز در صفحه توئیتر خود نوشت: از قدیم گفته‌اند آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است. ما از شفافیت مخصوصاً در امور مالی استقبال می‌کنیم و البته اصرار داریم این شفافیت گزینشی نبوده و به‌دوراز نگاه سیاسی و جناحی برای همه دستگاه‌ها باشد.

وی افزوده است: لازم است درباره خودم نیز بگویم به‌عنوان رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و یا بنیاد سعدی، هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنم.

عادل در خصوص وظایف بنیاد سعدی و چگونگی صرف بودجه این بنیاد در توضیحاتی نوشت: بنیاد سعدی که وظیفه حفظ و گسترش زبان فارسی در خارج کشور را به عهده دارد، بودجه‌اش صرف پرداخت حقوق استادانی می‌شود که در بیش از ۲۰۰ کلاس در سراسر جهان به علاقه‌مندان زبان فارسی تدریس می‌کنند که با افزایش نرخ ارز، ارزش این بودجه به همان نسبت کم شده است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در خصوص بودجه فرهنگستان و بنیاد کاملاً از موضوع رسیدگی استقبال می‌کنیم و در حال حاضر نیز نمایندگان دیوان محاسبات کشور بنا بر روش هرساله خود در فرهنگستان مستقر هستند و به حساب‌ها به‌صورت دقیق رسیدگی می‌کنند.

203

کد خبر: 935089

وب گردی

وب گردی