شهرک های صنعتی تخصصی در استان قزوین راه اندازی می شود

استاندار قزوین گفت: ایجاد شهرک های صنعتی تخصصی از رویکردهای ما در سال جاری است و بزودی زمینه راه اندازی شهرک کربن را مهیا می کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور علی رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: در استان زیرساخت های خوبی برای راه اندازی زنجیره تولید و تقویت خوشه های صنعتی وجود دارد و با برنامه ریزی و جذب سرمایه می توانیم نقش مهمی در تولید ملی ایفا کنیم.

وی افزود: حمایت از کالای ایرانی فقط خرید کالا نیست و باید با استفاده از همه ظرفیت های خود کمک کنیم تا ابتدا کالای با کیفیت تولید شود تا مصرف کنندگان نیز رغبت داشته باشند این محصولات را خریداری کنند.

استاندار قزوین یادآورشد: یکی از مشکلات حوزه تولید این است که بخش عمده ای از تجهیزات واحدهای صنعتی فرسوده و قدیمی است و با تکنولوژی قدیمی نمی توان محصولی مشتری پسند تولید کرد.

زاهدی اظهارداشت: باید در کنار کمک به واحدهای مشکل دار و بحرانی رویکرد ما حمایت از واحدهای موفق و اجرای طرح توسعه در این واحدها باشد زیرا می توانیم با سرمایه گذاری محدود در این واحدها با سرعت بیشتری به اشتغال و تولید کمک کرد.

شهرک های صنعتی تخصصی در استان قزوین راه اندازی می شود

وی افزود: ایجاد شهرک های صنعتی تخصصی از رویکردهای ما در سال جاری است و بزودی زمینه راه اندازی شهرک کربن را مهیا می کنیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: در بخش کشاورزی لازم است به دلیل بحران آب به سمت توسعه گلخانه ها، تغییر الگوی کشت و ترویج شیوه های آبیاری نوین کشاورزی برویم و از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خواسته ایم این موضوع با جدیت دنبال شود.

زاهدی گفت:در بخش گردشگری هم ظرفیت های خوبی داریم که باید مورد توجه و اولویت قرار گیرد تا بتوانیم در اشتغال از این ظرفیت هم استفاده کنیم.

استاندار بیان کرد: متاسفانه واحدهای تولیدی وابسته به دولت که در استان هم تعداد زیادی وجود دارد عملکر موفقی نداشته اند و لازم است بسرعت تعیین وضعیت شوند و برای واگذاری به بخش خصوصی برایشان تصمیم بگیریم.

کاهش تصدی گری دولت را در استان قزوین عملیاتی کنیم

وی اضافه کرد: در شرایطی که باید به سمت کاهش تصدی گری دولت برویم معلوم نیست بر اساس چه سیاستی همچنان بنگاه داری می کنیم و کارخانه ها را به دولت می سپاریم.

زاهدی گفت: یکی دیگر از مشکلات این است که واحدهای تولیدی که مشتری آنها دولت است مطالبات سنگینی دارند و پرداخت نشدن آنها برای صنعتگران موانع زیادی ایجاد کرده است.

استاندار قزوین تصریح کرد: در خصوص مالیات بر ارزش افزوده باید تغییر روش دهیم و این مالیات از کالای نهایی گرفته شود تا به تولید کننده فشار بیش از حد وارد نشود.

وی با اشاره به نوسان نرخ ارز هم اظهارداشت: در گذشته هم با تغییرات نرخ ارز مواجه بوده ایم اما با مذاکراتی که صورت گرفته باید برای خرید تجهیزات، مواد اولیه با نرخ قبلی اطمینان لازم داده شود تا تولیدکنندگان دغدغه نوسان ارزی را نداشته باشند.

901/900

کد خبر: 947270

وب گردی

وب گردی