رکن اصلی طب سنتی طب ایرانی است

دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب از غرفه انتشارات امیر کبیر بازدید و از جدید ترین کتاب خود تحت عنوان"دایره المعارف پزشکی اسلام و ایران" رو نمایی کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب از غرفه انتشارات امیر کبیر بازدید و از جدید ترین کتاب خود تحت عنوان"دایره المعارف پزشکی اسلام و ایران" رو نمایی کرد.

ولایتی درباره این کتاب اظهار کرد: برای اولین بار است که طب سنتی اسلامی ایرانی به شکل دایره المعارف گرداوری می شود؛ این کتاب به پیشنهاد فرهنگستان علوم پزشکی و شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشته شده است.

وی افزود: برای اولین طب اسلامی ایرانی به شکل یک دانشنامه و مستند و مستدل در این کتاب جای گرفته است به نوبه خود در تاریخ ایران بی سابقه است.

ولایتی تاکید کرد: حدود ۶۰۰ سال است که پزشکی ایران حرف اول را در دنیا می زند؛ به عنوان مثال کتاب "قانون" ابن سینا در شرق و غرب عالم به عنوان کتاب تکست پزشکی تدریس می شد. نکته قابل توجه این است که طب سنتی با تلاش شورای عالی انقلاب فرهنگی و برای اولین بار در ایران‌‌ سامان گرفت.

ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: آن کسانی که منکر طب سنتی ایرانی اسلامی هستند با انتشار این کتب و چندین هزار سند دیگر حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما به دنبال این بودیم که طب ایرانی اسلامی را با کمک شورای عالی انقلابی فرهنگی احیا کنیم در واقع رکن اصلی طب سنتی، طب ایرانی است.

302

کد خبر: 947544

وب گردی

وب گردی