کدام پیام رسان های داخلی برنده فینال فضای مجازی شدند؟

رئیس پلیس فتا ناجا گفت: شورای عالی فضای مجازی بارها تاکید کرده که این پیام‌رسان‌ها مورد تایید این شورا هستند و مرکز ملی فضای مجازی و کمیسیون امنیت شورای عالی فضای مجازی بر نحوه فعالیت این پیام‌رسان‌ها نظارت کامل دارند.

به گزارش ایسکانیوز،سردار سید کمال هادیانفر با اشاره بررسی پیام‌رسان‌های داخلی از نظر امنیت اطلاعات و فنی، اظهار کرد: براساس مصوبات کارگروه امنیت شورایعالی فضای مجازی،تک تک پیام‌رسان‌های داخلی از نخستین روز مورد ارزیابی‌های فنی و امنیتی قرار گرفتند.

رئیس پلیس فتا ناجا ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده از میان تمامی پیام‌رسان‌های داخلی، پیام‌رسان‌های گپ، آی‌گپ، سروش، ویسپی، بیسفون و بله، که از لحاظ فنی و امنیتی در سطح قابل قبولی بودند انتخاب شدند و در مرحله بعد نیز پیام رسان ایتا به این لیست اضافه شد.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های فنی و امنیتی، این پیام‌رسان‌ها مورد تایید قرار گرفتند افزود: شورای عالی فضای مجازی بارها تاکید کرده که این پیام‌رسان‌ها مورد تایید این شورا هستند و مرکز ملی فضای مجازی و کمیسیون امنیت شورای عالی فضای مجازی بر نحوه فعالیت این پیام‌رسان‌ها نظارت کامل دارند.

هادیانفر با تاکید بر اینکه حفاظت از حریم خصوصی و حراست از اطلاعات کاربران موضوعی حساس و مهم در این برررسی‌ها بوده، با مقایسه امنیت اطلاعات در پیام‌رسان‌های داخلی و تلگرام گفت: متاسفانه پاول دورف در هیچ کشور مشخصی اقامت نداشته و هیچ دفتر مشخصی ندارد و سرورهای این شرکت در کشورهای مختلف هستند ولی یکی از موضوعات مهم برای ما و برای حفظ امنیت اطلاعات کاربران ایرانی این بوده که سرورهای پیام‌رسان‌های داخلی، حتماً در کشور باشند و اطلاعات کاربران آنها به خارج از کشور منتقل نشود.

این در حالیست که پیش از این: سردار ‌سیدکمال هادیانفر‌ گفته بود:براساس مأموریت تکلیفی که قانون به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرده، تأمین امنیت فضای مجازی به پلیس " فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا " واگذار شده است؛ پلیس فتا امروز در 140 مرکز استان، شهرستان و شهرهای بالای 200 هزار نفر مستقر است و به مأموریت های محوله می پردازد.

وی گفته بود: در اواخر سال 96 توفیق یافتیم در تمامی مراکز استان آزمایشگاه‌های " ادله دیجیتال" راه‌اندازی کنیم که 22 فقره از این آزمایشگاه‌ها کاملا بومی و با تکیه بر توان، دانش و بهره‌مندی از ظرفیت متخصصان فنی داخلی طراحی و مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.

سردار هادیانفر با بیان اینکه تشخیص، پیشگیری و مقابله با جرایم سایبری از اولویت های این پلیس است، عنوان کرده بود: دستاوردهای پلیس فتا که حاصل 6 سال فعالیت این پلیس است علاوه بر ایجاد احساس امنیت در بین کاربران، فضا برای ارتکاب جرم مرتکبان را سخت‌تر کرده است.

وی با اشاره به افزایش قدرت کشف جرایم توسط پلیس فتا، خاطر نشان کرده بود: از سال 92 تاکنون به طور متوسط، 86 درصد پرونده‌ها منتج به کشف شده و زمان رسیدگی به پرونده ها از 33 روز به 15 روز کاهش یافته است.

این مقام عالی انتظامی یادآور شده بود: امروز 54 هزار نفر در قالب "همیاران سایبری " در حوزه پیشگیری با پلیس فتا همکاری دارند همچنین با برگزاری کارگاه‌های آموزشی گام‌های مطلوبی در راستای اقدامات "پیشگیرانه" برداریم که طرح "کوا"؛ ( کودک و اینترنت) یکی از طرح‌هایی است که در این زمینه با مشارکت وزارت ارتباطات، آموزش و پرورش و پلیس از اواخر سال 95 آغاز در سال 96 تداوم و در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت؛ مطابق این طرح تاکنون بیش از 210 هزار دانش آموز در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف و در قالب کارگاه آموزشی تحت آموزش قرار گرفتند.

705

کد خبر: 949357

وب گردی

وب گردی