گلایه معاون استاندار سمنان از افزایش قیمت گندم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان، ضمن گلایه از افزایش قیمت گندم، تاکید کرد: افزایش قیمت گندم و آرد بدون هماهنگی هرگز پذیرفته نبوده و باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز حشمت‌الله عسگری غروب یکشنبه در نشست بررسی و رفع مشکلات گندم کاران استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن بیان اینکه پرداخت دستمزد این قشر اولویت دولت است، تأکید کرد: دولت به دنبال این است که بهای پرداختی به گندم کاران با کمترین فاصله از برداشت محقق شود تا این قشر زحمتکش جامعه به ادامه تولید راغب باشند.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از گندم کاران، افزود: پرداخت به‌موقع دستمزد کشاورزان و گندم کاران مورد تأکید استانداری سمنان محسوب می‌شود چراکه اهمیت تولید گندم به‌مثابه یک کالای استراتژیک در سطح استان دارای اهمیتی ویژه است.

مشکلات گندم کاران رفع شود

معاون استانداری سمنان همچنین بر ضرورت رفع مشکلات گندم کاران نیز تأکید کرد و گفت: دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و ... باید در تعامل با یکدیگر و همچنین همراهی کشاورزان اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار قرار دهند.

عسگری بیان کرد: کاهش مدت‌زمان دوره برداشت گندم نیز دیگر اولویتی است که باید در سطح استان به آن برسیم که در این حوزه اقدامات ترویجی و توجیهی خوبی با مشارکت دستگاه‌های ذی‌صلاح صورت گرفته تا شاهد رفع مشکلات این بخش باشیم.

وی افزود: خرید تضمینی گندم از کشاورزان سومین موضوعی است که رسیدگی به آن در دستور کار قرار دارد اما در این حوزه باید گفت تأمین بازار فروش محصولات کشاورزی نباید فراموش شود.

معاش گندم کاران در اولویت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان، گفت: چهارمین دغدغه استانداری در حوزه گندم کاران مقوله معیشت آن‌ها و رغبت به تولید در سال‌های آتی است که در این حوزه تامین بازار می تواند تضمین کننده معاش کشاورزان و گندم کاران استان باشد.

عسگری همچنین خواستار توجه ویژه آب و فاضلاب روستایی استان سمنان به مقوله خشکسالی به خصوص در آستانه فصل گرما شد و گفت: یکی از مسائلی که می تواند جمعیت روستایی را از پدیده مهاجرت دور سازد، تامین آب کشاورزی و شرب است که امیدواریم علی رغم خشکسالی بتوانیم شاهد رفع مشکلات در این حوزه باشیم.

وی در پایان ضمن گلایه از افزایش قیمت گندم، تاکید کرد: افزایش قیمت گندم و آرد بدون هماهنگی هرگز پذیرفته نبوده و باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر: 950723

وب گردی

وب گردی