مدیرعامل توانیر: صنعت برق کمترین وابستگی را به خارجی‌ها دارد

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: ما در صنعت برق کمترین وابستگی و اتکا به خارجی‌ها را داریم، بنابراین حتی اگر تحریم هم شویم، باز هم می‌توانیم روسفید از این میدان بیرون بیاییم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بحث حمایت از کالای ایرانی و تولید و اشتغال یکسری از مباحثی است که طی سال‌های گذشته در دستور کار دولتمردان قرار گرفته است و امسال هم حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.

می‌توان گفت این شعارها به منظور ایجاد وحدت رویه در بین بخش های مختلف حکومت و مردم بیان می شود تا با کار هماهنگ مسئولان و مردم، کشور در یک جهت مشخص حرکت کرده و از اقدامات بی هدف و مغایر منافع کشور و مردم پرهیز شود.

بنابراین ضروری است هر یک از بخش های اجرایی کشور، سیاست کاری خود را با این شعار تطبیق داده و در جهت تحقق آن تلاش نمایند.

صنعت برق کشور به عنوان یکی از بخش های مهم اقتصاد کشور می تواند نقش به سزایی در تحقق شعار سال ایفا کند؛ چرا که هم‌اکنون درصد بالایی از تجهیزات صنعت برق در داخل کشور ساخته می‌شود.

در همین راستا آرش کردی مدیر عامل شرکت توانیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ اظهار داشت: قبل از اینکه تحت تدابیر مقام معظم رهبری امسال این نامگذاری صورت گیرد، شرکت توانیر از قبل استفاده از کالای ایرانی را در دستور کار خود قرار داده بود.

او تاکید کرد: صنعت برق در امر پست‌های انتقال توزیع و فوق توزیع بالای 95درصد متکی به تولیدات داخلی است. ما در امر صنعت برق کمترین اتکا به صنعت خارجی داریم و این دوره تحریم که از قبل بوده و یا ممکن است شرایط دیگری نیز وضع شود باز هم صنعت برق می‌تواند روسفید از این میدان بیرون بیاید.

مدیرعامل شرکت توانیر افزود: این شرکت در تمام بخش‌ها متکی به دانش و توان داخلی است و این نقطه قوت برای صنعت برق محسوب می شود. همچنین نکته ای که به عنوان انگیزه و الگو برای سایر بخش های کشور می‌تواند باشد.

کردی با اشاره به اینکه محصول ایرانی برای حضور در بازار و رقابت با کالای خارجی باید هم از لحاظ کیفیت و هم قیمت بتواند رقابت کند، خاطرنشان کرد: حمایت از کالای ایرانی قطعا حمایت عمومی مردم را هم طلب می کند و به واقع مردم نقش محوری در تحقق شعار سال دارند لذا مردم و مسئولان باید خرید کالاهای داخلی را در اولویت قرار دهند تا رونق به بخش تولید کشور بازگردد.

402

کد خبر: 950767

وب گردی

وب گردی