آزادی خرمشهر، نماد استقلال و نشان اقتدار ایران اسلامی بود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه ایران گفت: خرمشهرفقط یک قطعه از ایران نبود بلکه هویت ملی و مذهبی ما به آن گره خورده بود که با آزادی آن؛ استقلال و اقتدار ما را در منطقه و جهان به رخ بیگانگان کشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، مهدی باقری در سالروز آزاد سازی خرمشهر در جمع دانشگاهیان با تبریک این روز بزرگ و پیروزی غرور آفرین رزمندگان اسلام گفت: با تمام قدرت به جهانیان نشان دادیم که تنها با تکیه بر ایمان و اخلاص و حرکت در مسیر امام و انقلاب می توانیم ابهت توخالی دشمن را در هم شکنیم ونقاب از چهره ی پوشالی آنان برداریم .

وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی و حمایت تمام ابر قدرت ها و کشوره های منطقه از صدام حسین بعثی افزود: وی با تمام غرور و قدرت خود را سردار قادسیه خوانده بود و با افکاری شوم و پلید به ایران اسلامی حمله کرد و در ابتدا گمان می کرد که می تواند در ظرف چند روز جوانان این مرز و بوم را به خاک و خون بکشد و بر ملت ایران مسلط شود.

باقری افزود: قدرت لایزال الهی، پشتیبانی فکری و عقیدتی امام راحل(ره) و همت رزمندگان سلحشور و دلاوران ایران زمین در کنار همراهی مسئولان نظام توانست سدی غیر قابل نفوذ در مقابل ارتش بعثی ایجاد نماید و آنان را در همان نقطه زمینگیر کند.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان؛ تاکید کرد: پشتیبانی آمریکای جنایتکار و حمایت همه جانبه این کشور را از رژیم بعثی عراق که با طراحی و حمایت همه جانبه اطلاعاتی، لجستیکی، مالی و رسانه ای همراه بود، از همان آغاز هویت آنان را برای ایران اسلامی شناساند و امام راحل (ره) در همان ابتدای راه بارها و بارها آمریکا را شیطان بزرگ قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه امروز باید با حرکت در مسیر انقلاب و امام راحل(ره) گام برداریم افزود: امروز وجود مقام معظم رهبری و هدایت های مدبرانه و داعیانه ایشان ، چراغ روشنی و فروزنده ای برای طی مسیر و شکست ایادی مزدور منطقه و استکبار جهانی است.

باقری گفت: تاریخ هشت سال دفاع مقدس تاریخ پر فراز و نشیبی است که نیاز است تا در تبیین این رشادت ها و از جان گذشتگی ها در کنار اندیشه های ژرف امام راحل(ره) برای نسل جوان تلاش مضاعف شود تا این عزیزان سختی ها، مشکلات و دلاورمردی رزمندگان اسلام را به خوبی بشناسند و بتوانند با آرمان های انقلاب مانوس و همراه شوند.

وی در پایان خواستار مطالعه در تاریخ انقلاب و پژوهش در حوزه دفاع مقدس و جنگ تحمیلی شد و گفت:« شما دانشگاهیان باید با مطالعه این رشادت های و از جان گذشتگی ها ، با نگاهی پژوهش محورانه در صدد نوشتن و ترسیم این تاریخ زرین انقلاب باشید و بتوانید به عنوان یک دانشجوی کارآمد نقش خود را به درستی در شناخت آرمان های امام و انقلاب ایفا نمایید.

کد خبر: 951554

وب گردی

وب گردی