ضرورت عمل به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی جامعه

نشست مشترک روحانیون دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان با مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی حیدری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان، دکتر احمد آذین، دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان و به میزبانی واحد نجف‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی حیدری، مسئول نهاد رهبری استان در سخنانی ضمن ادای احترام به ساحت شهدای انقلاب و شهدای مدافع حرم گفت: « روحانیت در بحث هدایت‌گری افکار و اندیشه‌ها و سوق دادن نفوس به طرف خیر و صلاح و مصلحت دنیا و آخرت نقش بی‌نظیر و بدون بدیلی دارند، حوزه تأثیرگذاری هیچ یک از افراد جامعه به اندازه تأثیرگذاری روحانیت نیست. »

مسئول نهاد رهبری خاطرنشان کرد: « بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پشت سر گذاشتن مصائب و مشکلات فراوان، هنوز هم نگرانی‌ها، دغدغه‌ها و مسائل فکری و فرهنگی وجود دارند. بسیاری از این مشکلات و بحران‌ها در نتیجه تلاش‌های افراد نادان در داخل و خارج کشور ایجاد شده‌اند که باعث شده جامعه ما دچار سردرگمی هویت شود که روحانیت باید با صمیمیت، تعامل و همدلی، سعی وافر در ارتقاء و از بین بردن مشکلاتی از این دست داشته باشند. شرایط کنونی به شکلی است که باید به صورت خیلی جدی و بیش از پیش امر به معروف و نهی از منکر را احیاء نماییم و تلاش کنیم به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی جامه عمل بپوشانیم. »

دبیر هیأت امنای استان نیز در ادامه نشست در سخنانی تصریح کرد: « ایران اسلامی به‌عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان، امنیت امروز خود را مرهون خون شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم است. در این شرایط خوب و با توجه به این‌که روحانیون شاغل در دانشگاه‌ها بیشتر با دانشجویان، کارمندان و اساتید مرتبط هستند، قادرند که خدمتگزاران به این قشر را در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها یاری نمایند. »

آذین عنوان کرد: « همزمان با انقلاب ما، انقلاب‌های دیگری نیز در جهان شکل گرفتند، اما طی چهل سال تمامی مواجهه‌ها و رویارویی‌ها، تنها و تنها با انقلاب ما صورت گرفته است که این نشانه بزرگی و عظمت انقلاب اسلامی است. عظمت و عناصر درونی و درون‌مایه‌های انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و ادامه یافتن راه ایشان با تیزبینی‌های مقام معظم رهبری، حیاط خلوت امریکا در جهان را به هم ریخته است. امیدواریم که همه ما با کمک یکدیگر بتوانیم این عظمت را حفظ کنیم و به‌ویژه در دانشگاه‌ها و برخورد با قشر جوان و تحصیل‌کرده، مباحث انقلاب را بیشتر از پیش ساری و جاری نماییم. »

کد خبر: 960153

وب گردی

وب گردی