بهترین زمان برای جراحی پاهای پرانتزی

یک متخصص ارتوپدی گفت: اگر زاویه انحرافی پاها به قدری بود که نیازمند جراحی باشد نمی‌توان با ماساژ و ورزش کردن عارضه را اصلاح کرد.

به گزارش ایسکانیوز از فارس یاسر نژادی جراح و متخصص ارتوپدی درخصوص جراحی پاهای پرانتزی توضیح داد: جراحی استئوتومی معمولاً در افرادی که زانوی پرانتزی دارند انجام می‌شود.

وی افزود: به ندرت این عمل برای زانوهای ضربدری انجام می‌شود. در این بیماران، استئوتومی از طریق قسمت لترال ران و ساق پا انجام می‌شود و پا به شکل مستقیم اصلاح می‌شود؛ بنابراین وزن بدن روی قسمتمدیال منتقل می‌شود؛ استئوتومی فرایند تخریب زانو را کند کرده و عمل تعویض زانو را به تعویق می‌اندازد.

نژادی تصریح کرد: این عمل معمولا در دو مقطع سنی و در دومرحله صورت می‌گیرد.

این متخصص ارتوپدی عنوان کرد: ممکن است پاها در سنین پایین‌تر دچار انحراف شوند اما به تدریج بهبود یابند اما از سن 8 سالگی به بعد روند بهبود کاهش پیدا می‌کند و اگر فاصله بین زانوها از چهار انگشت بیشتر باشد معمولا فرد نیاز به جراحی پیدا می‌کند.

وی گفت: ذهنیت غلطی در خصوص درمان پاهای پرانتزی وجود دارد این است که برخی تلاش می‌کنند با ماساژ و کشش پاها این عارضه را درمان کنند که اگر زاویه پاها به قدری باشد که نیازمند جراحی باشد نمی‌توان با این روش‌ها عارضه را اصلاح کرد و باید انحراف با جراحی درمان شود.

نژادی در پایان گفت: بهترین سن برای جراحی پاهای پرانتزی سنین کودکی و زمانی است که صفحه رشد فرد بسته نشده باشد.

700

کد خبر: 961402

وب گردی

وب گردی