تاکید معاون وزیر راه بر استفاده از صنایع فرهنگی برای توسعه شهرهای جدید

معاون وزیر راه و شهرسازی بر استفاده از صنایع فرهنگی برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و... شهرهای جدید ایران تاکید کرد و گفت: یکی از مهم ترین اثرات صنایع فرهنگی این است که جوانان موتور محرک آن هستند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حبیب الله طاهرخانی در آیین افتتاح "گالری بزرگ آثار هنری شهرهای جدید" با حضور مدیرعامل بانک مسکن، مدیران عامل شهرهای جدید اندیشه و پرند و شماری از هنرمندان با بیان این که صنایع فرهنگی از جمله نقاشی، معماری، مجسمه سازی، صنایع دستی، موسیقی، فیلم، بازهای فکری و... ارزش افزوده بالایی در کشور دارد، افزود: چنین صنایعی ویژگی های منحصربفردی دارند و با توجه به تاکید مقام عالی وزارت، شهرهای جدید باید تمرکزگاه چنین صنایعی باشد.

او تصریح کرد: این جهت گیری آثار مثبت فراوان اجتماعی، اقتصادی را به دنبال دارد و تعاملات و ارتباطات اجتماعی را شکل می دهد.

او با بیان این که گردشگری به شدت از صنایع فرهنگی تاثیرپذیر است، ادامه داد: چنین صنایعی نیازی به سرمایه گذاری ندارد و وجه اصلی آن سرمایه انسانی است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با تاکید بر وجود سرمایه های بالقوه با ارزش افزوده بالا در کشور به وجه محلی و منطقه ای صنایع فرهنگی اشاره کرده و گفت: یکی از مهم ترین اثرات صنایع فرهنگی این است که جوانان موتور محرک آن هستند.

طاهرخانی بیان کرد: صنایع فرهنگی مقدمه ورود جدید شهرهای جدید به این بحث است و امیدواریم با همکاری شهرداری ها و اداره فرهنگ و ارشاد بتوانیم در ابین بخش فعال شویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 963733

وب گردی

وب گردی